"Porcelāna pēcpusdiena" Rīgas Porcelāna muzejā
Ludmila Neimiševa Rīgas Porcelāna muzejā.
Runā Rīga

"Porcelāna pēcpusdiena" Rīgas Porcelāna muzejā

Jauns.lv

Ceturtdien, 11. jūnijā plkst. 17.30 Rīgas Porcelāna muzejā aicinām uz informatīvu un izglītojošu pasākumu “Porcelāna pēcpusdiena”, kas notiks izstādes “Unikālas servīzes no Pētera Avena privātkolekcijas” ietvaros.

"Porcelāna pēcpusdiena" Rīgas Porcelāna muzejā...

Rīgas Porcelāna muzejā līdz 5. jūlijam apskatāmas unikālas, pēc latviešu mākslinieku metiem apgleznotas servīzes no Pētera Avena kolekcijas, kuras ir spilgts sava laika dizaina, rūpnieciskās ražošanas un mākslinieku sadarbības prakses piemērs. Katra no šīm servīzēm un katrs to priekšmets reprezentē Latvijas mākslas porcelāna augstās kvalitātes.

“Porcelāna pēcpusdienā” Pētera Avena kolekcijas kuratore mākslas vēsturniece Ludmila Neimiševa iepazīstinās ar Pētera Avena privātkolekciju “Rīgas mākslas porcelāns (1925-1940)”, kura šobrīd ir viena no lielākajām un nozīmīgākajām Latvijā. Tajā pārstāvēti unikāli keramikas priekšmeti, kas radīti porcelāna apgleznošanas darbnīcās „Baltars” (1925-1928), „Burtnieks” (1929-1939), „Ripors” (1933-1934), kā arī Akciju sabiedrībā „M. S. Kuzņecovs” un J. K. Jesena fabrikā (1934-1940). Pasākuma apmeklētājiem būs iespēja uzzināt vairāk par Rīgas Porcelāna muzeja izstādē “Unikālas servīzes no Pētera Avena privātkolekcijas” eksponētajām sešām servīzēm, iezīmējot to unikalitāti Latvijas dizaina vēstures un Pētera Avena kolekcijas kontekstā. Eksponētās servīzes reprezentē dažādu autoru radošos rokrakstus lietišķās mākslas priekšmetu dekorējumā. Vairāku servīžu dekoru autors ir pazīstamais stapkaru laika mākslinieks Romans Suta, kurš radošo darbu porcelāna apgleznojumu metu izstrādē aizsāka, izveidojot darbnīcu “Baltars” un turpināja Kuzņecova porcelāna fabrikā kā vadošais mākslinieks.

Pasākumā “Porcelāna pēcpusdiena” ikvienam būs iespēja uzzināt par unikālu porcelāna priekšmetu tapšanas gaitu mazākās darbnīcās (“Ripors” un “Baltars”) un Kuzņecova porcelāna fabrikā, izsekot ceļu no skices līdz gatavam priekšmetam un apzināt mākslinieka un tehnoloģisko procesu lomu un mijiedarbību gatava mākslas porcelāna priekšmeta izstrādē, kā arī salīdzināt dažādu jomu mākslinieku darbu vienā sfērā.