Covid-19 pandēmijas ietekmē šoferi ignorē prasību palaist operatīvo transportu; audzis NMPD avārijās iekļuvušo auto skaits
Pagājušogad audzis operatīvo transporta līdzekļu avāriju skaits Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā, tostarp bijušas vairāk sadursmes ar citiem auto. Policija Latvijas Radio skaidro – sodu skaits par operatīvo automobiļu nepalaišanu neatspoguļo situāciju, jo nereti sodu nav iespējams izrakstīt, steidzoties uz pamata izsaukumu.
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) aizvadītais gads bijis sliktāks, nekā gads pirms tam, jo par apmēram 12% audzis nelaimes gadījumu skaits, kuros iesaistīti dienesta transporta līdzekļi.
Kopējais negadījumu skaits bija 116, tātad vidēji, izdalot uz visu gadu, teju viens negadījums ik pēc trim dienām.
NMPD Transporta nodrošinājuma departamenta vadītājs Egils Lapiņš skaidro, ka negadījumi iedalāmi trīs kategorijās – sadursmes ar dzīvniekiem, nobraukšana no ceļa vai uzbraukšana šķēršļiem, kā arī sadursmes ar citiem transporta līdzekļiem.
“Pēc 2020. gada mājsēdes es pieļauju domu, ka vispārējais noskaņojums arī iespaido ceļu satiksmi. Tas ir savā ziņā sabiedrības spogulis. Cilvēkiem varbūt ir lielāka apātija, mazāka spēja noturēt uzmanību un beidzot ar to, ka pagājušajā gadā satiksmes intensitāte atkal pakāpeniski pieaugusi,” Latvijas Radio stāsta Lapiņš.
Valsts policijas satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis informē, ka pērn sodu par operatīvā transporta līdzekļa nelaišanu saņēmuši 62 autovadītāji.
“Atbildība par gadījumiem, kad netiek dots ceļš operatīvajam transporta līdzeklim ar ieslēgtām zilas krāsas bākugunīm un skaņas signālu – par to paredzēts brīdinājums vai naudas sods 15 eiro apmērā. Savukārt tie gadījumi, kad brauc operatīvais transporta līdzeklis ar iedegtu sarkanu un zilu bākuguni, un papildus tam ir arī skaņas signāls, tad autovadītājiem ir jāapstājas ceļa malā. Par šo noteikumi neievērošanu draud sods 30–70 eiro apmērā.”
Jančevskis paskaidro – ja operatīvais transports steidzas uz izsaukumu, tam loģiski nav laika apstāties, lai sodītu katru autovadītāju, kurš to nepalaiž. Neraugoties uz to, reti, tomēr esot arī gadījumi, kad nepalaidējus soda policijas ekipāža, kura gadījusies blakus un situāciju redzējusi.