"Virkne kļūdu apkārtējo rīcībā." Atklājas jaunas detaļas par incidentu, kurā vilciens uztriecās automašīnai
Trešdien, 29. decembrī, Rēzeknes novadā, Maltā, uz dzelzceļa sliedēm notika vilciena un vieglā transportlīdzekļa sadursme. Kā šovakar vēsta TV3 raidījums "Degpunktā", braucēja un apkārtējo rīcībā ir saskatāma virkne ar kļūdainiem lēmumiem.
Kā redzams publicētā video, vilcienam tuvojoties, tā vadītājs devis skaņas signālu, bet sadursme nenovēršami notikusi.
Kā sociālajos tīklos ziņoja aculiecinieki, vieglais automobilis uz sliedēm esot uzslīdējis un tur iestrēdzis. Transportlīdzekļa vadītājs un tā pasažieri nav paspējuši automašīnu no sliedēm nostumt.
Kā šovakar vēsta TV3 raidījums “Degpunktā”, spēkrats pilnībā bloķēja vilciena satiksmi, jo mašīna esot noslīdējusi no pārbrauktuves un iesprūdusi sliežu ceļos. Brīdī, kad kāds avāriju jau filmēja, braucamrīkā sēdošie salonu bija pametuši.
Lokomotīve, kas no sava ceļa burtiski noslaucīja šķērsli, mēroja ceļu no Rēzeknes uz Daugavpili. "Dzelzceļa stacijā "Malta" vilciens uzbrauca uz dzelzceļa sliedēm stāvošai automašīnai Audi A6 Avant. Sadursmes brīdī automašīnā neviens neatradās un rezultātā neviena persona nav cietusi.
Pēc minētā fakta ir uzsākts administratīvais pārkāpuma process. Policija turpina skaidrot notikušā apstākļus," informēja Valsts policijā.
"Audi" šoferi likumsargi sastapa turpat notikuma vietā. Vadītājam palūdza uzrādīt dokumentus, pārbaudīts arī, vai nav lietots alkohols. Reibums netika konstatēts. Ar transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām arī viss bija kārtībā.
Taču braucēja un apkārtējo rīcībā ir saskatāma virkne ar kļūdainiem lēmumiem – netika izdarīts viss, lai mašīnistu savlaicīgi brīdinātu par šķērsli uz sliedēm.
"Pārbrauktuve ir aprīkota ar signalizāciju, signalizācija darbojas. Var teikt, ka mani personīgi pārsteidza, ka, lai arī apkārtnē bija cilvēki, vairāki cilvēki, viņi nerīkojās, neko nedarīja.
Neatbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, nenosūtīja cilvēku pretī vilcienam, lai padotu apstāšanās signālu. Iespējams, ka šāda rīcība varēja novērst negadījumu.
Arī neizmantoja telefonu, kurš norādīts uz pārbrauktuves, uz signalizācijas staba, lai brīdinātu caur vilciena dispečeru to mašīnistu," komentēja "Latvijas dzelzceļš" galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.
Neoficiāli aprēķini liecina, ka laika bija gana daudz, lai savlaicīgi piezvanītu dispičeram un dotos gar sliedēm vilcienam pretī.
Ceļu satiksmes noteikumos ir atrunāts, ka cilvēlki jānosūta abos virzienos gar sliežu ceļu. Nepieciešams aiziet vismaz kilometru no pārbrauktuves, bet, iespējams, arī daži simti metru būtu pietiekami.
"Tas labums ir tāds, ka to automašīnu vai šķērsli uz pārbrauktuves mašīnists pats pamanīs kaut kādā noteiktā attālumā, bet, ja tu dosies pretī vilcienam, tad tu mašīnista uzmanību pievērsīsi ātrāk," sacīja Zvaners.