"Swedbank" brīdina - krāpnieki sākuši izmantot robotzvanus un lieto arī latviešu valodu
foto: unsplash.com
Ilustratīvs foto
112

"Swedbank" brīdina - krāpnieki sākuši izmantot robotzvanus un lieto arī latviešu valodu

Jauns.lv

"Swedbank" brīdina klientus, ka telefonkrāpnieki sākuši izmantot robotizētās zvanu iespējas, lietojot arī latviešu valodu. Iepriekš Latvijas banku klienti pārsvarā saņēma zvanus tikai krievu valodā, kad krāpnieki nemācēja atbildēt uz jautājumiem latviešu valodā, kas lielai daļai klientu ļāva tos atpazīt un izvairīties no krāpnieku centieniem iegūt klientu pieejas datus internetbankai.

"Swedbank" brīdina - krāpnieki sākuši izmantot rob...

"Tas, ka krievu valoda nebūs vienīgā valoda, kuru krāpnieki izmantos klientu uzrunāšanai, diemžēl jau bija gaidāms. Attīstoties tehnoloģijām, uzlabojas arī krāpnieku rīki, kā izlikties par banku darbiniekiem un ar viltu iegūt klientu datus, lai pieslēgtos klientu internetbankai. Tāpēc aicinām klientus būt īpaši vērīgiem un neuzķerties uz šādiem viltus banku darbinieku zvaniem, neskatoties kādā valodā šie zvani tiek saņemti. Jebkurš saņemtais zvans vai īsziņa, kad kāds aicina jūs izpaust vai kaut kur ievadīt Smart-ID vai kalkulatora kodus, ir skaidrs signāls – tie ir krāpnieki!" saka Vadims Frolovs, "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

Svarīgākie ieteikumi klientu drošībai

Banka sagatavojusi ieteikumus, kā neiekrist krāpnieku nagos:

  • Ja kāds zvana vai sūta ziņu, prasot kaut ko apstiprināt ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru, nekādā gadījumā to nedariet – šādi apstiprinātu darbību nevar atcelt, un tas nozīmē pazaudētu naudu
  • Banka nekad nezvana un neprasa izpaust vai ievadīt kādā vietnē Smart-ID vai kalkulatora kodus (piemēram, viltus bankas mājas lapā/internetbankā).
  • Banka nekad nesūta klientiem interneta saites, kurās prasītu ievadīt savus Smart-ID vai kalkulatora kodus.
  • Ja "Swedbank" darbiniekiem būs nepieciešams atpazīt klientu, bankas darbinieks lūgs klientu pašam pievienoties internetbankai, ievadot pārlūkā tās oficiālo adresi (nevis nospiežot kādu linku) vai pašam sazināties ar bankas Konsultāciju centru.