foto: AFP/Scanpix
"Piedodiet, tas vairs nav izturams!" Pārdevēja kritizē pircēju rīcību
Ilustratīvs foto.
Sabiedrība
2021. gada 14. maijs, 06:11

"Piedodiet, tas vairs nav izturams!" Pārdevēja kritizē pircēju rīcību

Jauns.lv

Lai gan jau aptuveni mēnesi daļa veikalu ir atvērti pircējiem, tomēr pie dažiem joprojām ir garas rindas. Kāda pārdevēja, kura lūdza neminēt savu vārdu un veikala nosaukumu, portālam Jauns.lv pastāstīja, ka vairums pircēju ievēro noteiktās prasības, bet atsevišķi apmeklētāji kašķējas par maskām, rindām un citiem noteikumiem. Turklāt viņa novērojusi, ka daļa klientu uz veikaliem dodas vairāk izklaidēties un pastaigāties, nekā iepirkties.

Vispirms pārdevēja pastāstīja, ka visgarākās rindas pie viņas veikala bija aprīļa sākumā, kad tas atsāka darboties pēc vairāku mēnešu dīkstāves. Covid-19 ierobežošanas nolūkā veikals bija slēgts kopš pagājušā gada nogales.

"Pirmās dienas bija ļoti darbīgas - cilvēki nāca un pirkās visu dienu. Mēs pat vēl nebijām veikalu atvēruši, kad pie tā jau stāvēja rindas. Pirmajā nedēļā likās, ka pircēji ir kā izslāpuši pēc jaunām drēbēm, apaviem un aksesuāriem," viņa raksturoja klientu sākotnējo rīcību.

Ekskluzīvi, ja nav jāstāv rindā

Tagad pircēju plūsma ir izlīdzinājusies, bet tāpat pie veikala rindā regulāri stāv vairāki cilvēki. "Ļoti, ļoti reti ir tā, ka uzreiz var ienākt veikalā. Parasti tomēr nākas pagaidīt rindā pie veikala. Cik ilgi? Nu, tas lielā mērā atkarīgs no tiem pircējiem, kas jau ir veikalā. Ja viņi iepērkas operatīvi, tad pie veikala jāstāv dažas minūtes, bet ja iekšā ienākušie īpaši nesteidzas un pastaigājas kā pa muzeju, tad ārā nākas stāvēt ilgāk."  

Sākuši iepirkties apdomīgāk

"Es teiktu, ka tagad klientes kļuvušas mierīgākas, vairs neskrien pa veikalu un neliek preces groziņos pa galvu, pa kaklu, kā tas bija pirms mēneša. Vairāk aplūko, aptausta, kaut ko pajautā. Šķiet, ka iepērkas apdomīgāk.

Nevaru iedot skaitļus, bet manas sajūtas un novērojumi saka, ka tagad mazāk pērk ļoti stilīgās un uzkrītošās drēbes, kas parasti der tikai vienai sezonai un ātri iziet no modes. Vairāk pērk praktiskāku un neuzkrītošāku apģērbu. Tādu ērtāku un ikdienišķāku."

Pēc pastaigas groziņš tukšs

Vēl pārdevēja novērojusi, ka pirmajās nedēļās gandrīz katrs pircējs iegādājās vairākas drēbes, bet tagad parādās klienti, kas nāk uz veikalu "kā uz muzeju".

"Viņi lēnām pastaigājas, aptausta teju katru apģērba modeli, citreiz vēl papļāpā pa telefonu. Un tas notiek, neskatoties uz to, ka laukā pie veikala durvīm rindā gaida cilvēki, kas zina, ko viņiem vajag un ir gatavi ātri iepirkties."

"Piedodiet, tas vairs nav izturams! Man liekas, ka daļa pircēju tagad nāk uz veikalu vienkārši izklaidēties! Viņiem laikam nav, ko darīt. Vismaz tā izskatās! Visas pārējās vietas, piemēram, kafejnīcas, kinoteātri, restorāni ir slēgti, bet gribas iziet no mājas un pabūt cilvēkos. Veikalā ir silti, jauki, skan patīkama mūzika un var netraucēti pastaigāties. Man neskauž - lai jau staigājas! Tikai žēl, ka šādi pircēji bieži vien beigās tā arī neko nenopērk un iziet no veikala ar tukšu groziņu."

Ja neko īsti nevajag, tad uz veikalu nenāc!

Šāda rīcība pārdevējai šķiet neloģiska: "Manuprāt, ja cilvēkam vajag kaut ko iegādāties, viņš iet uz veikalu. Ja nē, tad sēž mājās un uz veikalu neiet, un rindas mākslīgi netaisa. Bet tagad ir arī tādi cilvēki, kuri laikam nerēķinās ar citu laiku un darbu.

Man tiešām apskrienas dūša, kad esmu kādai klientei izrādījusi vairākus krekliņus vai pastāstījusi par dažādiem džinsu veidiem, bet viņa pēc tam man pasaka: "Paldies, padomāšu," un iziet no veikala, neko nenopērkot.

Ir normāli, ja tādi gadījumi ir daži pa nedēļu, bet, ja tagad tādi ir vairāki pa dienu...

Šie cilvēki nepadomā, ka, kamēr viņi pastaigājas pa veikalu, laukā stāv citi pircēji, kuriem varbūt ir vajadzīgs steidzams pirkums un nav laika stāvēt rindās un gaidīt, kamēr citi iekšā izklaidējas."

Kašķējas, bet par sīkumiem

Pārdevēja atklāja, ka vairums pircēju godprātīgi ievēro noteikto kārtību, kas paredz nedrūzmēšanos, masku valkāšanu, roku dezinfekciju.

"Protams, ir tādi, kas spītīgi sejas masku velk tikai uz mutes, bet degunu atstāj brīvu. Tad mēs mierīgi palūdzam uzlikt masku pareizi. Ja arī tad cilvēks pretojas maskas uzlikšanai, tad mums ir iespēja viņu neapkalpot un piesaistīt apsardzes palīdzību."

Dažkārt novērots, ka rindās cilvēki stāv, ievērojot noteikto 2 metru distanci, bet pie pašas kasu zonas sāk spiesties tuvāk viens otram. "Ar ratiņiem to ir grūtāk izdarīt, bet manā veikalā ir pieejami tikai groziņi, tāpēc pie kasēm mēdz veidoties "čupiņas", kam jāaizrāda par nedrūzmēšanos."

Vairums ļaužu, dzirdot aizrādījumus, sastājas plašākā lokā, bet atsevišķi klienti mēdz kašķēties. "Bet tādi gadījumi bija arī pirms pandēmijas. Nelieli ikdienišķi konflikti gadījās arī pirms tam." Kopumā pārdevēja ir priecīga, ka var strādāt un nopelnīt sev pilnu algu, nevis "sēdēt uz pabalstiem".