Pandēmijas ietekme uz Latvijas iedzīvotāju uztura izvēli: pozitīvas tendences un interesanti secinājumi
“Maxima Latvija” dati par pieprasītākajām precēm ārkārtas situācijas laikā liecina, ka Latvijas iedzīvotāji, neskatoties uz sākotnējo vēlmi iegādāties preces ar ilgu derīguma termiņu, turpina ēst kvalitatīvi, sabalansēti un veselīgi, ikdienas ēdienkartē izvēloties augļus, dārzeņus, piena produktus un gaļu, tai pat laikā rūpīgi sekojot līdzi produktu cenām. Interesanti arī, ka cilvēki pielāgo sava brīvā laika pavadīšanas iespējas pandēmijā - galda spēļu pārdošanas apjomi pieauguši par 20%.
“Priecē, ka pirktākās preces norāda uz iedzīvotāju veselīgu un sabalansētu uzturu, neraugoties uz sākotnējām bažām, ka Covid-19 vīrusa izplatība varētu ietekmēt ēšanas paradumus. Turklāt, ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, vēlamies, lai cilvēki arī turpina ēst veselīgi, netaupot uz kvalitatīvu produktu iegādi. Tādēļ, pielāgojamies mainīgajiem apstākļiem, samazinām cenas vairākiem tūkstošiem preču un sniedzam iespēju joprojām turpināt gatavot pilnvērtīgu maltīti visai ģimenei. Tāpat ārkārtas situācija ir veicinājusi kvalitatīva un jēgpilna brīvā laika pavadīšanu tuvāko cilvēku lokā, nododoties dažādām kopīgām aktivitātēm, piemēram, tādu galda spēļu kā “Cirks”, “Saderēsim?” vai “UNO” kāršu spēlēm, kuru pārdošanas apjomi pēdējo divu mēnešu laikā ir pieauguši par 20%,” komentē “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
Apkopojot datus par pieprasītākajiem produktiem ārkārtas situācijas laikā “Maxima” veikalos, pircēju iecienīti ir dažādi svaigi augļi un dārzeņi, kā piemēram banāni, āboli, apelsīni, kartupeļi, sīpoli. Teju katrā iepirkuma groziņā atrodami piena produkti - klientu iecienīti ir “Kārums” biezpiena sieriņi, skābais krējums un piens, kas liecina par sabalansētu ēdienkartes veidošanu mājas apstākļos.
Preču pieprasījuma pieaugums vērojams arī precēm ar ilgāku derīguma termiņu, kā, piemēram, miltiem, ko iegādājās 2 reizes vairāk, zirņiem (81%), makaroniem (70%) kā arī dažādiem augļiem - eksotiskāku garšu cienītāji vairāk iegādājās mango (2 reizes vairāk), savukārt latvisku garšu cienītāji izvēlas ēdienkarti papildināt ar dažādiem kauleņaugļiem, kā, piemēram, plūmēm, to pārdošanas apjomam pieaugot pusotru reizi. Pandēmijas laikā turpina arī augt pieprasījums vegānu produktiem - vegānu konditorejas izstrādājumu pārdošanas apjoms pieaudzis vairāk kā 8 reizes.
Ārkārtas situācijas laikā neiztikt arī bez brīvā laika aktivitatēm, tāpēc "Maxima Latvija" apkopojusi arī datus atsevišķās rūpniecības preču kategorijās. No sporta precēm pirktākās TOP 3 ir hanteles, jogas un vingrošanas paklājiņi. Pieprasītāko grilēšanas preču sarakstā ierindojas kokogles, aizdedzes šķidrumi un iesmi.Turpretim no dažādiem dārza labiekārtošanas darbarīkiem populārākie ir kapļi, lejkannas un agroplēves, savukārt piemājas dārza ierīkošanai pieprasītas ir dažādas garšaugu un dārzeņu sēklas, sīksīpoli un kūdras substrāti.