Zivtiņš: "Avārija Garkalnē varēja būt vēl viena Zolitūde"
Bijušais Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
112

Zivtiņš: "Avārija Garkalnē varēja būt vēl viena Zolitūde"

Jauns.lv

Vakar Garkalnē notikusī avārija, kad riteņbraucēju grupa sadūrās ar automašīnām, varēja beigties daudz traģiskāk, un šim notikumam, līdzīgi kā Zolitūdes traģēdijai, nekavējoties jārosina nopietna diskusija atbildīgo institūciju pārstāvju un ekspertu starpā, kompleksi izvērtējot ceļu satiksmes normatīvus un vislielāko uzmanību pievēršot normām, kuras skar sportistu pavadīšanu treniņos uz šosejas, kā arī automašīnu, kuru gabarīti pārsniedz 7,5 tonnas, dalību ceļu satiksmē, sacīja bijušais Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Zivtiņš: "Avārija Garkalnē varēja būt vēl viena Zo...

Zivtiņš uzsvēra, ka vakardienas avārija nav pirmais negadījums, kad velosportistiem uzbrauc automašīna, taču šis ir kārtējais signāls, ka atbildīgajiem dienestiem un amatpersonām ar steigu jārīko diskusija, izvērtējot, cik sakārtoti ir ceļu satiksmes noteikumi.

"No cietušā līdz bojāgājušajam ir ļoti maza robeža - tik maza, ka žileti nevar ievietot. Negribas pat iedomāties, cik daudz sliktāk tas varēja beigties," komentēja Zivtiņš. Viņš skaidroja, ka šajā situācijā atbildīgajām institūcijām - Satiksmes ministrijas, prokuratūras, policijas un citu iestāžu pārstāvjiem, kā arī ekspertiem - "diskusijā aiz slēgtām durvīm" nekavējoties jāizvērtē nepieciešamie uzlabojumi likumdošanā, lai šādas situācijas vairs nepieļautu.

"Jāizvērtē normatīvi, kas skar sportistu pavadīšanu uz ceļiem, auto virs 7,5 tonnām dalību ceļu satiksmē, ātruma ierobežojumus, bērnu atrašanos uz ceļa arī treniņu laikā - kā tas tiek organizēts," skaidroja Zivtiņš.

"Pat ja tiek konstatēts, ka ar likumdošanu viss kārtībā, atbildīgajām personām tas jāskaidro tautai," sacīja Zivtiņš.

Viņš arī uzsvēra, ka liela uzmanība jāpievērš ārzemju tālbraucēju dalībai ceļu satiksmē. "Nav nekāds noslēpums, ka ārzemju tālbraucēji par mums smejas, ka Latvijā uz ceļiem jau visu varot," sacīja Zivtiņš.

Zivtiņš neizdalīja, kas šajā situācijā būtu jāvērtē pirmkārt - ceļu satiksmes organizēšana vai normas, kuras regulē transportlīdzekļa vadītāja stāvokli pie stūres, t.i., laika uzskaiti, šoferim pieejamās atpūtas vietas, pēc Zivtiņa vārdiem, viss jāvērtē kompleksi.

"Labi, ka situācija nebeidzās traģiski, taču tā varēja būt vēl viena Zolitūde," vēl piebilda bijušais ceļu policists.

Kā ziņots, pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos - aptuveni desmit bērnos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Kā informēja Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis, vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā braucis arī viens 12 gadus vecs zēns, kurš cietis vissmagāk.

Par notikušo ir sākts kriminālprocess, un tiek skaidroti negadījuma apstākļi. Līdz brīdim, kamēr tiks piemērots drošības līdzeklis, kravas automašīnas vadītājs no Polijas tiks paturēts policijas izolatorā,  apstiprināja policijā.

Sākotnēji seši no Garkalnē cietušajiem velosipēdistiem ar vidēji smagām un smagām traumām tika nogādāti slimnīcās, pastāstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) pārstāve Inga Vītola. Savukārt vēlāk slimnīcās nogādāti vēl divi avārijā cietušie, kuri sākotnēji bija atdoti vecāku aprūpē. Pirmdienas vakarā divi cietušie no slimnīcas izrakstīti.

Garkalnes novadā kravas auto ietriecies riteņbraucēju grupā

LETA / Foto: Lita Krone/LETA / Valsts policija / Edijs Pālens/LETA