foto: Shutterstock
Marinētie gurķi vienkārši izšķīst, bet veikala darbinieki atsakās pārbaudīt pārējo kravu
Pirmais priekšnosacījums - vienmēr saglabāt pirkuma čeku.
Sabiedrība
2020. gada 20. aprīlis, 04:59

Marinētie gurķi vienkārši izšķīst, bet veikala darbinieki atsakās pārbaudīt pārējo kravu

Sniedze Smilga

"Likums un Taisnība"

"Nopirku lielveikala zīmola marinētu gurķu burciņu. Mājās atvēru, uzdūru gurķi uz dakšiņas, bet tas pārlūza uz pusēm, burtiski izšķīda! Visi pārējie bija tikpat mīksti. Nākamajā dienā aiznesu iesākto gurķu burciņu uz veikalu. Biju saglabājusi čeku, man atdeva 79 centus. Palūdzu, lai darbinieki pārbauda vēl kādu burciņu no šīs partijas, lai citi nenopērk nekvalitatīvo produktu. Varbūt visa partija ir bojāta? Uz vāciņa rakstīts, ka gurķi derīgi līdz 2021. gada 14. janvārim, taču faktiski tie nebija ēdami. Saņēmu atbildi, ka veikala darbinieki nedrīkst atvērt iesaiņojumu. Vai šādos gadījumos vismaz izlases veidā nav jāpārbauda pārējie produkti?" Ar šādu jautājumu pie žurnāla "Likums un Taisnība" vērsās laikraksta lasītāja rīdziniece Dace.

Līdzīgi gadās, ka pircējs atver riekstu vai rozīņu paciņu un iekšā atrod pārtikas sviļņa kāpurus. Ja saglabāts čeks, pircējam ir tiesības atdot veikalam bojāto produktu un saņemt naudu. Bet varbūt nelūgtie ēdāji ir ieviesušies arī pārējās paciņās? Vai veikalnieku pienākums nav pārbaudīt šādas aizdomīgas preces partiju?

Pārtikas un veterinārā dienesta Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Ilze Meistere skaidro, ka pircēja ir rīkojusies pareizi, saglabājot čeku un aiznesot bojāto preci atpakaļ uz veikalu.

Tādos gadījumos ieteicams to atdot veikalam atpakaļ pēc iespējas ātrāk. Ja produktu atvērtā iepakojumā ilgi būsiet glabājis mājās, veikalā var pateikt, ka tas sabojājies paša vainas dēļ, kaut arī derīguma termiņš vēl nav beidzies.

Katram veikalam ir izstrādāta sava kvalitātes sistēma un veicamās procedūras, piemēram, noteikts, cik bieži jāpārlasa augļi un dārzeņi, izlasot puvušos.

Pircējs līdzīgā situācijā par bojāto produktu var ziņot Pārtikas un veterinārajam dienestam, piezvanot uz attiecīgo teritoriālo struktūrvienību (telefonus var atrast PVD mājaslapā) vai uz PVD uzticības tālruni 67027402 (atbildēs automātiskais atbildētājs) vai rakstot e-pastu uz pvd@pvd.gov.lv.

Lūgums sniegt precīzu informāciju – veikala un produkta nosaukums, ražotājs, cena, kā arī produkta partijas numurs vai derīguma termiņš (pēc tā varēs noteikt partijas numuru).

Piemēram, pārdošanā ir viena ražotāja Holandes siers, bet ar dažādiem derīguma termiņiem, tātad tās ir dažādas šā siera partijas. PVD reģionālās nodaļas darbinieki veiks pārbaudi, un citi pircēji tiks pasargāti no riska nopirkt nekvalitatīvu pārtiku.
Ilze Meistere norāda, ka pēdējos gados sūdzību ir kļuvis vairāk, taču tas neliecina par produktu kvalitātes pasliktināšanos. Pircēji ir kļuvuši zinošāki un prasīgāki.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra konsultante Māra Ulme skaidro, ka nekur nav noteikts, cik ilgā laikā pircējs var izvirzīt pretenzijas par nekvalitatīvu pārtikas produktu, tomēr to vēlams darīt pēc iespējas ātrāk. Un noteikti saglabājiet pirkuma čekus, tirgotāji parasti ir pretimnākoši un atdod pircējam naudu.
To var apliecināt arī raksta autore. Reiz gadījās nopirkt ieskābušu pienu (derīguma termiņš nebija beidzies), un veikals bez ierunām tajā pašā dienā atdeva naudu.