Skolēnu mācību uzņēmumi ir būtiski uzņēmējdarbības iemaņu apgūšanā
Skolēnu mācību uzņēmumi ir viena no būtiskākajām metodēm uzņēmējdarbības iemaņu apgūšanā, pēc kārtējās projekta "Jauniešu uzņēmējdarbības izpratnes veicināšana, attīstot kompetences, mācību metodes un uzņēmējdarbības vidi" darba grupas sanāksmes pauda projekta vadītājs, Zemgales plānošanas reģiona (ZPR) pārstāvis Edgars Jānis Paulovičs.
Darba grupas sanāksmes dalībnieki iepazīstināti ar dažādu valstu desmit uzņēmējdarbības izglītības metodoloģijas labo prakšu piemēriem.
Projekta vadītājs uzskata, ka viena no būtiskākajām metodēm uzņēmējdarbības iemaņu apgūšanā ir skolēnu mācību uzņēmumu veidošana, ko var iekļaut skolēnu mācību programmās. Viņš norāda, ka daudzās skolās Latvijā un Zemgalē tas jau tiek darīts, arī projekta partneru labo prakšu piemēri liecina par skolēnu mācību uzņēmumu nozīmīgumu.
"Bērnam svarīgi skolas laikā izmēģināt uzņēmējdarbību tāpat kā matemātiku, mūziku un citus priekšmetus, dot iespēju "nogaršot" vidi, procesu un mehānismus, kā tas strādā. Vācijā un Spānijā katrs jaunietis izmēģina dažādu profesiju un arodu praktiskas nodarbības ārpus izglītības vides, piemēram, uzņēmumos un profesionālās apmācības centros - gan konditoreju un pavārmākslu, gan metālu un kokapstrādi," klāstīja Paulovičs.
Viņš uzskata, ka būtu arī lieliski, ja jaunieši dotos uz biznesa inkubatoriem, dažādām kompānijām, lai redzētu un praktiski izmēģinātu uzņēmēja ikdienas darbu.
Projekta "Jauniešu uzņēmējdarbības izpratnes veicināšana, attīstot kompetences, mācību metodes un uzņēmējdarbības vidi" vadošais partneris ir Seviļas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, bet kopā projektā darbam apvienojušās institūcijas no deviņām valstīm - Čehijas, Grieķijas, Horvātijas, Itālijas, Latvijas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Polijas un Rumānijas.
Projekta kopējais budžets ir 2 044 484 eiro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības finansējums 1 737 811 eiro. ZPR budžets projekta trīs gadu ieviešanas periodam ir 169 840 eiro.