Rīdziniece Aija: "Tāda ir skumjā īstenība jaunajās Rīgas pieturās." FOTO
Jaunās pieturas NAV domātas cilvēku ērtībai, tas labi redzams šajos attēlos. Domē problēmu neredz: akurāt tādas pašas esot Norvēģijā, kur klimatiskie apstākļi nav lutinoši.
Sabiedrība

Rīdziniece Aija: "Tāda ir skumjā īstenība jaunajās Rīgas pieturās." FOTO

Jauns.lv

Kasjauns.lv lasītāja Aija svētdienas vakarā sabiedriskā transporta pieturvietā 13.janvāra ielā dokumentējusi, kādu komfortu spēj sniegt pērn uzstādītās jaunās pieturu nojumes. Tagad, kad iestājies slapjš un vējains laiks, jebkurš var pārliecināties - it kā modernās nojumes nudien nav domātas rīdzinieku ērtībai.

Rīdziniece Aija: "Tāda ir skumjā īstenība jaunajās...

"Svētdienas vakarā Rīgā valdīja pagalam nepatīkami laika apstākļi - smidzinošo lietu strauji dzenāja spēcīgs vējš. Ir rudens, šie ir tipiski laika apstākļi. Cilvēki, kuri pieturās gaida "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļus, nojumēs cer patverties aizvējā un nesalīt, bet diemžēl jaunās pieturas nenodrošina savu primāro funkciju, nemaz nerunājot par komfortu. Teikšu godīgi - lai arī smukas no skata, tās ir pagalam sūdīgas," attēlus komentē rīdziniece Aija, kura nofotografēja pilienu nosēto pieturas sēdvietu.

Viņa atzīmē, ka ir klaji redzams: it kā modernās pieturas Rīgā ieviestas ar vienu vienīgu mērķi - lai reklāmas kompānijai "JCDecaux Latvija" būtu vieta rotēt savas reklāmas. Tās "skrollējoties" itin labi, norāda rīdziniece. Kā plusu viņa min arī apgaismojumu nojumē, taču viss pārējais esot "zem jebkuras kritikas". Iedzīvotāja spriež, ka pieturu sēdeklis anatomiski ir kaitējošs mugurai - atspiesties atlaižoties nav iespējams, jo apaļais metāla balsts duras taisni muguras skriemeļos, kā arī kopumā pieturvietas nepilda savas funkcijas - nepasargā no vēja, un, kā redzams, arī no lietus ne. Aija ar nostaļģiju atceras vecās bordo krāsas nojumes, kurās soliņi - lai arī bija no auksta metāla - tomēr ļāva ērti pavadīt transporta gaidīšana minūtes, kā arī radīja sajūtu, ka esi aizvējā. Tagadējām ir "stilīgi" konstrukcijas caurumi kā augšā, tā apakšā, un vēl arī no aizmugures, - būtībā cilvēks spiests stāvēt caurvējā.

Maijā raidījums "De Facto" vēstīja, ka, izmantojot Rīgas pašvaldības uzņēmumu "Rīgas satiksme", bez konkursa tiesības izvietot reklāmu apmēram 800 sabiedriskā transporta pieturvietās saņēmis ar Rīgas domes politisko vadību saistīts uzņēmums "Baltic Media Line" (BML).

BML pieder uzņēmumam "Pilsētas līnijas", kas izvieto reklāmu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.

"Tāda ir tā juridiskā konstrukcija, bet būtība ir sekojoša, ka mums ir, pateicoties šai konstrukcijai, liels privāts partneris, kurš iegulda vairāk nekā 10 miljonus eiro, mainot, savedot kārtībā pilsētas infrastruktūru, apsaimniekojot, gādājot par to infrastruktūru, viņi tālāk pārdod reklāmu, saņem visus ieņēmumus utt.," skaidroja Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Pieturā salijuši rīdzinieki  - tāda, lūk, ir pilsētas infrastruktūra.