foto: Ieva Leiniša/LETA
Martā sāks pārbūvēt Brasas pārvadu
Satiksmei un gājējiem slēgts Brasas pārvads un darbi nenotiek, jo Rīgas domes Satiksmes departaments atkārtoti pagarinājis cenu aptauju par Brasas pārvada būvdarbiem.
Runā Rīga
2020. gada 16. janvāris, 13:50

Martā sāks pārbūvēt Brasas pārvadu

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību

Ceturtdien, 16. janvārī, Rīgas domes priekšsēdētājs Oļegs Burovs ar citiem pašvaldības pārstāvjiem apmeklēja Brasas pārvadu un ar būvniekiem pārrunāja nākamos būvniecības etapus, portālu Jauns.lv informēja Rīgas pašvaldībā.

Būvdarbi uz Brasas pārvada tiks organizēti pa posmiem, jau marta beigās sāks tramvaja sliežu pārnešanu uz pārvada ārmalu un tad tas tiks sagatavots nākamajam būvniecības etapam – vienas brauktuves puses demontāžai garenvirzienā un balstu stiprināšanai.

“Šobrīd visas domstarpības ar būvniekiem ir atrisinātas un mēs esam gatavi turpināt darbus. Jau tuvākajā laikā sāksies stiprināšanas darbi, un jau vasarā sāks jaunā tilta būvniecību. Darbu laikā uz tilta novietosim speciālas monitoringa iekārtas, kas fiksēs, vai neparādās plaisas. Visi darbi norit pēc grafika, un divu gadu laikā mēs šeit redzēsim objektu, kas darbosies ilgtermiņā un būs ērts visiem satiksmes dalībniekiem,” sacīja Burovs.

Brasas pārvads 2020. gada janvārī

Satiksmei un gājējiem slēgts Brasas pārvads un darbi nenotiek, jo Rīgas domes Satiksmes departaments atkārtoti pagarinājis cenu aptauju par Brasas ...

gallery icon
48

Plānots, ka pēc pārvada pārbūves un modernizācijas darbiem, tiks izbūvēta ērti lietojama un droša veloinfrastruktūra, nodrošināta vides pieejamība gājējiem, savukārt zemās grīdas tramvaji kursēs pārvada vienā pusē, bet satiksme tiks organizēta pa otru pārvada pusi garenvirzienā.

Kā jau iepriekš tika informēts, pērnā gada decembrī Satiksmes departaments sāka tirgus izpēti, lai noskaidrotu, cik izmaksās papildu darbu veikšana, tai skaitā tramvaja sliežu pārcelšanai uz pārvada ārējo malu un objekta sagatavošanai ziemas sezonai. Tirgus izpēte tika veikta trīs reizes, jo, atbilstoši labas pārvaldības principiem, nebija pārliecības un nevarēja objektīvi noteikt, vai iesniegtās vienību cenas bija atbilstošas.

Tirgus izpētes rezultātā panākta vienošanās ar esošo būvnieku AS “Kauno tiltai” par būvdarbu turpināšanu, ņemot vērā iesniegto zemāko cenu.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā, tā kopējais garums ir 116 metri. Brasas pārvada kopējās pārbūves darbu izmaksas ir 10,8 miljoni eiro (t.sk. PVN). Pārvada pārbūvi un tā modernizāciju plānots pabeigt 2023.gadā.