EM: Latvijas mērķis ir nākamos gados palielināt ieņēmumus no tūrisma
Latvijas mērķis ir nākamos gados palielināt ieņēmumus no tūrisma, otrdien Latvijas Tūrisma forumā teica Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks Raimonds Aleksejenko (LV), iepazīstinot ar prezentāciju "Latvijas tūrisma vīzija 2020+".
Aleksejenko norādīja, ka tūrisma nozare ir viena no lielākajām Latvijā - nozares tiešais ieguldījums iekšzemes kopproduktā (IKP) veido miljardu eiro jeb 4,3%. Nozarē Latvijā ir strādā 77 000 cilvēku jeb 9% no visiem nodarbinātajiem.
Tāpat viņš sacīja, ka tūristu skaits šajā plānošanas periodā Latvijā turpināja pieaugt, tomēr ieņēmumi no viena tūrista nav pat pietuvojušies nospraustajiem mērķiem, jo vēl arvien vidēji tūrists dienā Latvijā iztērē 66 eiro.
Pēc Aleksejenko teiktā, turpmāk konkurētspējīgākie produkti šajā nozarē būs dabas tūrisms un aktivitātes, darījumu un pasākumu tūrisms, veselības tūrisms, kā arī kultūras tūrisms.
Viņš arī minēja, ka Latvijas mērķis ir veidot stratēģiskas partnerības, lai dažādi produkti tiek integrēti un apvienoti kopējā produktā. "Veidojot stratēģiskas partnerības, klientam jeb tūristam nav jāzina katrs konkrētais spēlētājs, bet tas jāsapako vienā kopējā produktā," teica Aleksejenko.
Pēc Aleksejenko sacītā, nākamajā plānošanas periodā paredzēti vairāki sasniedzamie mērķi - obligāts ieņēmumu pieaugums no tūrisma, kā arī apmēram 1000 kvalitatīvu un inovatīvu produktu nākamajos piecos līdz septiņos gados. Tāpat jādomā par vietējā tūrisma pieaugumu. Turklāt valsts pusē plānots vērtēt, kāda ir valsts investīciju atdeve.
Viņš arī atzina, ka neizbēgama ir diskusija ar nozari par ēnu ekonomikas mazināšanu.
EM valsts sekretāra vietnieks norādīja, ka vīzijā paredzēti trīs virzieni - tūrisma nozares starptautiskās konkurētspējas stiprināšana un eksporta veicināšana, piesaistoša tūrisma piedāvājuma veidošana vietējo vērtību un dzīvesveida kontekstā, kā arī tūrisma pārvaldības pilnveidošana, izglītība un pētniecība.
Aleksejenko piebilda, ka šā gada un nākamā gada laikā valdība ir apņēmusies definēt Latvijas tēlu, kas runās par to, kas mēs esam, kur mēs ejam un kā vēlamies, lai mūs redz ārvalstīs. Arī šis jautājums ietekmēs tūrisma nozari.
"Latvijas tūrisma vīziju 2020+" iecerēts izstrādāt līdz 2020.gada vidum.
Otrdien notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais tūrisma forums "Sadarboties, lai iedarbotos".