Bauskas taksisti neapmierināti ar licencēšanas kārtību
Bauskas novada taksometru pakalpojumu sniedzēji, pretēji Dobeles novada uzskatam, ir neapmierināti, ka licenču izsniegšana tiktu nodota Zemgales Plānošanas reģionam, informēja Bauskas novada Atļauju izsniegšanas un licencēšanas komisijas priekšsēdētājs Modris Mākulēns.
Viņš skaidroja, ka saistībā ar plānotajām izmaiņām vieglo taksometru pārvadājumu licencēšanas jomā pašvaldība veikusi Bauskas novada taksometru pakalpojumu sniedzēju viedokļu uzklausīšanu par plānotajām izmaiņām. Un taksometru pakalpojumu sniedzējus neapmierina plānotās izmaiņas nodot licenču izsniegšanu Zemgales Plānošanas reģionam, kura atrašanās vieta ir Jelgava, jo tas sarežģītu un padarītu neērtu gan dokumentu iesniegšanu, gan licenču un konsultāciju saņemšanu.
"Patlaban šo pakalpojumu var ērti veikt novada pašvaldībā," piebilda Mākulēns.
Kā ziņots, Dobeles novada pašvaldībā pozitīvi vērtē licenču samazināšanu pārvadājumiem ar taksometriem, turklāt Dobelē uzskata, ka pietiktu ar plānošanas reģiona licenci, savukārt pašvaldībai nepieņemami ir Rīgas domes Satiksmes departamenta ierosinājumi par pašvaldības kontroles dienestu izveidi un citi.
Dobeles novada pašvaldības izpilddirektors Agris Vilks skaidroja, ka Dobeles novadā pasažieru pārvadāšanai ar vieglajiem taksometriem izsniegtas un patlaban spēkā esošas ir tikai piecas atļaujas, tādējādi pašvaldību pilnībā apmierina tagadējā kārtība un jebkādas darbības administratīvā sloga un izmaksu palielināšanai šajā nozarē nav pieņemamas.
Viņaprāt, savādi ir arī tas, ka ar Zemgales Plānošanas reģiona izsniegtu licenci nevarēs iebraukt Jelgavā vai caurbraukt maršrutā Dobele-Rīga.
Izmaiņas pārvadājumu ar taksometriem licencēšanā mazinātu birokrātiju un atvieglotu arī taksometru darbu, jo samazināsies licenču skaits, taču nozares sakārtošanā vēl nepieciešama arī normatīvo aktu pilnveidošana, aģentūrai LETA komentēja Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) Sabiedriskā transporta un autoceļu nodaļas vadītāja Alda Ērmane.
Viņa skaidroja, ka ZPR jauno piedāvājumu - licences izsniegt reģionālā, nevis novadu līmenī - atbalsta, jo tas ļaus taksometriem darboties un brīvi pārvietoties visā reģiona teritorijā, no vienas pašvaldības uz citu. Patlaban spēkā esošā kārtība neļauj pārvadātājam ārpus licences teritorijas uzņemt pasažierus, kas savukārt veido "tukšos" braucienus atpakaļceļā.
Iepriekš jau ziņots, ka plānots uzlabot pārvadājumu ar taksometriem licencēšanu, nosakot, ka pasažieru pārvadājumu ar taksometriem licencēšanu tiks deleģēts veikt deviņām republikas pilsētām un pieciem plānošanas reģioniem, nevis visām pašvaldībām, kā tas ir patlaban, paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais informatīvais ziņojums.
Kā skaidro Satiksmes ministrijā (SM), ziņojums "Pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomas tiesiskais regulējums un priekšlikumi tās pilnveidošanai" sagatavots ar mērķi izvērtēt situāciju pasažieru pārvadājumu ar taksometriem jomā, identificēt to trūkumus, kā arī sniegt priekšlikumus to pilnveidošanai.
Ziņojumā papildus noteikts, ka plānošanas reģionā izsniegtā speciālā atļauja jeb licence nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem republikas pilsētās un otrādi - republikas pilsētas izsniegtā licence nedod tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar taksometriem plānošanas reģiona teritorijā. Šobrīd spēkā esošie normatīvie akti neparedz kā obligātu prasību pašvaldībām, kuras neizsniedz taksometru licences, šo funkciju deleģēt citām pašvaldībām, kur taksometru pakalpojumi tiek piedāvāti, tāpēc atbilstoši spēkā esošajam regulējumam ir liels skaits pašvaldību, kurās nav iespējama pasažieru pārvadājumu ar taksometriem pakalpojumu izmantošana. Ieteikti arī citi priekšlikumi.