Reklāmas asociācija aicina atbalstīt drukāto presi
foto: Zane Bitere/LETA
Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa valdību aicina nekavējoši rast atbalstu drukātajai presei, lai „Latvijas pastam” piešķirtu dotāciju par izdevumu piegādi abonentiem.
Sabiedrība

Reklāmas asociācija aicina atbalstīt drukāto presi

Jauns.lv

Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa organizācijas vārdā valsts augstākajām amatpersonām – Valsts un ministru prezidentiem, Satiksmes un kultūras ministriem, kā arī Saeimas deputātiem - izsūtījusi vēstuli, kurā pauž atbalstu drukātajai presei un aicina valsti nodrošināt kompensāciju "Latvijas pastam" par abonētās preses piegādi.

Reklāmas asociācija aicina atbalstīt drukāto presi...

Jauns.lv jau rakstīja, ka pašlaik valdības darba kārtībā ir jautājums par grozījumiem Pasta likumā, un jālemj par to, vai valdība turpinās „Latvijas pastam” piešķirt kompensāciju (respektīvi – dotāciju) par drukātās preses piegādi abonentiem, kā tas ir daudzās Eiropas valstīs, un līdz šim bija arī Latvijā. Ja tā tiks noraidīta, tad turpmāk teju četrus reizes pieaugs maksa par preses piegādi. Tādējādi pieaugs arī preses izdevumu cena, un daudzi laikraksti un žurnāli izbeigs darbību lasītāju trūkuma dēļ. Neskaidrības dēļ pašlaik arī nav skaidrības par preses abonēšanas cenu nākamajam gadam.
 
Reklāmas asociācija aicina nekavējoši risināt jautājumu par regulējumu attiecībā uz abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu nodrošināšanu un radīto zaudējumu kompensēšanu „Latvijas pastam”:

„Aicinām izbeigt nenoteiktību un lūdzam rast ilgtspējīgu risinājumu šajā Latvijas mediju vides pastāvēšanai tik svarīgajā jautājumā. Šī jautājuma noregulēšana ir svarīga, lai Latvijā saglabātos mediju vides daudzveidība, kas nodrošina plurālismu, viedokļu apmaiņu, demokrātiju un latviešu valodas attīstību”.

Preses izdevumu redakcijas joprojām ir viens no galvenajiem mediju vides dzinējspēkiem, un faktiski tās daudzveidības pamats gan novadu, gan valsts mērogā. Nebūtu pieļaujams, ka pasta infrastruktūras problēmu rezultātā ciestu ne tikai mediju vide, bet rastos virkne jaunu risku pasta pakalpojumu nodrošināšanā, uzsver Baiba Liepiņa.