VISC vadītājs: līdz ar lielākām izvēles iespējām vidusskolā skolēni apzināti lems par labu vieglākajam
foto: LETA
Valsts izglītības satura centra vadītājs Guntars Catlaks.
Sabiedrība

VISC vadītājs: līdz ar lielākām izvēles iespējām vidusskolā skolēni apzināti lems par labu vieglākajam

Jauns.lv / LETA

Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājam Guntaram Catlakam nav bažu, ka līdz ar lielākām izvēles iespējām vidusskolas posmā skolēni apzināti lems par labu vieglākajam, izriet no viņa sacītā intervijā Latvijas Radio.

VISC vadītājs: līdz ar lielākām izvēles iespējām v...

Runājot par jauno izglītības standartu, Catlaks atzina, ka būtiskākās pārmaiņas skars tieši 10.-12.klasi. Pēc viņa teiktā, šajā posmā pārmaiņas būs visredzamākās un jūtamākās.

Viņš atgādināja, ka skolēniem tiks dota iespēja izvēlēties, kurus priekšmetus apgūt padziļināti, bet kurus pamata līmenī.

Vaicāts, vai nav bažu, ka liela daļa izlems par labu, piemēram, sociālajām zinībām, Catlaks norādīja, ka skolēniem ir liela interese arī par eksaktajiem priekšmetiem, turklāt viņš nevar piekrist tam, ka sociālās zinības būtu vieglas. "Jautājums ir, kādā dziļumā tam pieiet," sacīja VISC vadītājs.

"Es noteikti nedomāju, ka visi raudzīsies uz šo no viegluma viedokļa," viņš teica.

Vidusskolas posmā ir jādomā, kas personu dzīvē interesē, ko studēt, norādīja Catlaks. "Vidusskola ir izšķirošs brīdis, kad cilvēkam tas ir jāsaprot un jāiet uz savu mērķi," uzsvēra centra vadītājs.

Viņš atgādināja, ka pamatizglītības un vidējās izglītības posmā jaunā mācību pieeja tiks ieviesta no 2020.gada septembra.

Savukārt kā pirmā izmaiņas piedzīvos pirmsskolas izglītība - jau no šī gada 1.septembra. Tad stāsies spējā jaunās pirmsskolas izglītības vadlīnijas.

VISC vadītājs atgādināja, ka 100 mācību iestādēs visā valstī, tai skaitā bērnudārzos, jaunā pieeja ir izmēģināta pilotprojektu formā. Varot secināt, ka, lietojot šo pieeju, mācību process ir daudz interesantāks un saistošāks, viņš uzsvēra.

Attiecībā uz pirmsskolām Catlaks pauda viedokli, ka tās mācību metodikas un organizēšanas ziņā jau ir daudz tuvāk jaunajai pieejai nekā vidējās un pamata izglītības iestādes.