Pēdējos pāris gados e-pakalpojumu lietotāju skaits nav būtiski audzis
Laikā no 2013.gada jūnija līdz 2015.gada decembrim ir vērojams neliels e-pakalpojumu lietotāju skaita pieaugums, secināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas jaunākajā aptaujā par e-pakalpojumu lietošanu Latvijā.
2013.gada vasarā to iedzīvotāju īpatsvars, kuri izmantoja e-pakalpojumus, bija 62,3%, bet līdz 2015.gada jūnijam lietotāju skaits bija pieaudzis līdz 71,7%. Savukārt jaunākās aptaujas dati uzrāda nelielu kritumu - līdz 69,3%.
Neliels pieaugums ir vērojams arī valsts un pašvaldību piedāvāto e-pakalpojumu izmantošanā - ja 2014.gada jūnijā šo pakalpojumu izmantojošo iedzīvotāju īpatsvars bija 51,7%, augstākais punkts sasniegts 2015.gada jūnijā - 59,8%, savukārt decembrī tas nedaudz samazinājies - līdz 59,3%.
Secināts, ka biežāk izmantojamās vietnes, kur respondenti nepieciešamības gadījumos meklētu iespēju lietot elektroniskus valsts un pašvaldību pakalpojumus, ir iestāžu un pašvaldību mājaslapas.
Šajā laika periodā arī saglabājies stabils to iedzīvotāju skaits, kuri atzinuši, ka viņiem e-pakalpojumu lietošanā nav nepieciešama citu cilvēku palīdzība - tādu ir nedaudz vairāk kā puse no respondentu kopskaita.
Situācijās, kad nepieciešamais valsts vai pašvaldības pakalpojums bija pieejams gan klātienē, pa telefonu, pa pastu, gan arī elektroniski, pēdējo sešu aptauju periodā no 2013.gada jūnijam līdz 2015.gada decembrim saglabājās to respondentu pārsvars, kuri dod priekšroku pakalpojumu lietot klātienē vai pa telefonu. Kā galvenais iemesls tiek minēta iespēja personīgi pārrunāt interesējošos jautājumus ar iestādes darbiniekiem, tādējādi izvairoties no iespējamiem pārpratumiem vai kļūdām.
Tomēr šajā laika periodā pieaug to respondentu skaits, kuri šādās situācijās dod priekšroku pakalpojumus lietot elektroniski - no 27,6% 2013.gada jūnijā līdz 38,8% 2015.gada decembrī.