foto: LETA
Par apkuri būs jāmaksā arī tiem rīdziniekiem, kuru dzīvokļos siltuma vēl joprojām nav
Sabiedrība
2018. gada 15. novembris, 05:23

Par apkuri būs jāmaksā arī tiem rīdziniekiem, kuru dzīvokļos siltuma vēl joprojām nav

Jauns.lv

Pašlaik vairāk nekā desmit „Rīgas namu pārvaldnieka” apsaimniekoto daudzdzīvokļu māju visiem dzīvokļiem joprojām nav pieslēgta apkure. Kaut gan formāli tā esot, radiatori ir auksti. To zina arī RNP, bet ciniski paziņo, ka īrniekiem, kuriem jādrebinās aukstos mitekļos par apkuri būs jāmaksā pēc pilnas programmas, tikpat cik kaimiņu siltajos dzīvokļos.

Pie vainas ir „Rīgas namu pārvaldnieka” (RNP) un „Siltumservisa Rīga” (SSR) nespēja laikus sakārtot siltumapgādes sistēmu – tās atgaisošanu, stabilizēšanu un tehnisko problēmu novēršanu. Tas saistīts ar nelegālajām apkures sistēmas pārbūvēm, ko veikuši pašreiz salstošo iedzīvotāju kaimiņi – viņi patvarīgi, nesaskaņojot projektus, savos dzīvokļos izbūvējuši siltās grīdas, ierīkojuši radiatorus uz lodžijām, nelegāli uzstādījuši ventiļus siltumapgādes sistēmai, kas ierobežo siltuma piegādi nevis vienā īpašumā, bet visā ēkā, taisnojas RNP. Savukārt RNP un SSR ikdienu saņem simtiem sasutušu rīdzinieku, kuru dzīvokļos valda aukstums, zvanus un sūdzības.

Visa tā rezultātā vienas mājas dzīvokļos var būt, gan arī nebūt siltums, jo siltuma padevi traucē kāda nelegāla izbūve vai radiatori nav atgaisoti. Siltums tiek piegādāts visai mājai un īrniekiem, vai dzīvokļu īpašniekiem par to solidāri jāmaksā.

Kādas Tvaika ielas mājas iedzīvotājs Juris portālam Jauns.lv pastāstīja: „Man joprojām nav pieslēgts siltums, tas ir vājprāts... Sazvanīt „Siltumservisu” nevar, meistari tikai sola kaut kad atnākt. Dzīvoju piektajā stāvā, apakšējiem kaimiņiem siltums ir, bet man nav. Viņi arī nesteidzas sistēmu savest kārtībā, jo zina, ka naudu par siltumu iekasēs tik un tā”.

„Rīgas namu pārvaldnieka” „Facebook” profilā ir paziņojums, ka par siltumu būs jāmaksā arī tiem dzīvokļu iemītniekiem, kuru mitekļos tehnisku iemelsu dēļ siltums nepienāk: „Tā kā apkure dzīvojamai mājai ir nodrošināta un dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība nav noteikusi kārtību, kādā RNP veikt maksas aprēķinus par dzīvokļu īpašniekiem nodrošinātajiem siltumenerģijas pakalpojumiem, RNP ir jāpiemēro Ministru kabineta noteikumos Nr. 1013 „Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu” un Rīgas domes instrukcijā „Rīgas pašvaldības īpašumā vai pārvaldīšanā esošajās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās patērētās siltumenerģijas sadales un maksas aprēķināšanas kārtība” noteiktā aprēķinu metodika.

Vēršam uzmanību uz to, ka dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašumos nav individuālās siltumenerģijas patēriņa uzskaites iekārtas, nav iespējams noteikt faktisko siltumenerģijas patēriņu konkrētajā dzīvoklī, un dzīvokļu īpašniekiem siltumenerģijas patēriņa maksājumu aprēķins tiek veikts atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai metodikai - apkures maksājums tiek dalīts proporcionāli katra īpašuma apkurināmai platībai”.

Jāteic, ka ar šādām siltumapgādes problēmām rīdzinieki šogad saskārušies pirmo reizi, jo šopavasar siltumapgādes sistēmu apkopi „Rīgas namu pārvaldnieka” namos no „Rīgas siltuma” pārņēma „Siltumserviss Rīga”, jo SSR uzvarēja konkursā par RNP pārziņā esošo siltummezglu apsaimniekošanu. Līdz ar to siltummezglus pārtrauca apsaimniekot „Rīgas siltums”, kurš arī par izveidojušos situāciju, pēc visa spriežot, nav priecīgs, jo tam vairāku gadu garumā bija uzkrāta pieredze siltumsistēmas nodrošināšanā.

„Rīgas siltuma” pārstāve Agnete Bušta portālam Jauns.lv pauda: „Pirmām kārtām, svarīgs ir apkalpojamo ēku skaitam un apkalpojamajai platībai atbilstošs tehniskais un personāla nodrošinājums – gan pietiekami daudz rezerves detaļu, gan darbnīcu, kur uz vietas veikt nepieciešamos darbus, gan operatīvo transportlīdzekļu esamība, gan arī pietiekams speciālistu, tai skaitā, gan dispečeru, gan meistaru, skaits (piemēram, iepriekšējos gadus, kad „Rīgas siltums” apkalpoja arī RNP pārziņā esošās ēkas, “pīķa” momentos pieteikumus skaits sasniedza 1500-2000 pieteikumus diennaktī).

Proti, mums ir ēku skaitam un apkalpojamajai platībai atbilstošs tehniskais un personāla nodrošinājums, laba kontroles sistēma un mums mūsu klienti ir nevis vispārīga dzīvokļu vai apkalpojamo kvadrātmetru masa, bet gan katram meistaram savi pastāvīgie klienti (ēkas), par kuriem viņš zina visu no A līdz Z un kurām spēj operatīvi atrast vislabāko risinājumu”.

Savukārt „Siltumserviss Rīga” uz vairākkārtējiem portāla Jauns.lv zvaniem un vēstulēm nespēja atbildēt, kāpēc kavējas rīdzinieku dzīvokļu siltumsistēmu sakārtošana.

Toties Rīgas mērs Nils Ušakovs ir atzinis, ka SSR nespēj sakārtot Rīgas dzīvojamo māju siltummezglus, daudziem joprojām jādrebinās augstumā. Pēc apkures sezonas beigām Rīgas dome lemšot par līguma iespējamu izbeigšanu ar "Siltumserviss Rīga", kā arī par līgumsoda apmēru, kas varētu sasniegt pat pusmiljonu eiro.