“Rīga smird un ir bīstama maniem bērniem” - velosipēdisti pieprasa domei sakārtot veloceliņu infrastruktūru
foto: Edvīns Rakickis
Velobraucēju protests pie Rīgas domes.
Sabiedrība

“Rīga smird un ir bīstama maniem bērniem” - velosipēdisti pieprasa domei sakārtot veloceliņu infrastruktūru

Jauns.lv / LETA

Pieprasot pārdomātas veloinfrastruktūras izveidi, piketā pie Rīgas domes pulcējas aptuveni simts veloaktīvisti.

“Rīga smird un ir bīstama maniem bērniem” - velosi...

Piketā piedalās dažādu gadu gājuma aktīvisti, viņiem līdzi ir vairāki desmitu plakāti un velosipēdi.

Uz plakātiem ir tādi uzraksti kā "stagnācijai nē", "Nil, beidz melot", "Jakrim, kad salabosi Barona ielu?" u.c. Piketētāji izkliedza dažādus saukļus, tostarp aicināja Rīgas domes deputātus nākt ārā ar viņiem sarunāties.

foto: Edvīns Rakickis
Velobraucēju protests pie Rīgas domes.
Velobraucēju protests pie Rīgas domes.

Jau ziņots, ka šodien no plkst.12 līdz plkst.13 veloaktīvisti rīko piketu pie Rīgas domes, lai pieprasītu pārdomātas veloinfrastruktūras izveidi pilsētā, iepriekš informēja biedrības "Pilsēta cilvēkiem" vadītājs Kaspars Zandbergs.

Kā pauda Zandbergs, pikets tiek rīkots, lai pieprasītu Rīgas domei realizēt veloinfrastruktūras projektus, kurus pēdējo trīs gadu laikā atbildīgās amatpersonas vairākkārt solījušas īstenot "nākamajā gadā", bet "nākamais gads vienmēr noslēdzies ar 0 kilometriem izbūvētu veloceļu."

Apvienību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets pie Rīgas domes, kurā pieprasa nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

Piketā pie Rīgas domes pieprasa veloinfrastruktūras uzlabošanu

Apvienību "Pilsēta cilvēkiem" un "Tru Fix Kru" rīkotais pikets pie Rīgas domes, kurā pieprasa nekavējoties uzlabot veloinfrastruktūru galvaspilsētā.

Pēc biedrības pārstāvja paustā, pēdējo četru gadu laikā Rīgā velosipēdistu skaits esot palielinājies par 40%, bet jauna, satiksmes drošības prasībām atbilstoša veloinfrastruktūra kopš 2014.gada pilsētā netiekot veidota. "Velosipēda kā transportlīdzekļa izmantošanas straujais pieaugums diemžēl veicina arī konfliktsituāciju un negadījumu skaita pieaugumu. Drošas veloinfrastruktūras trūkuma dēļ riteņbraucēji daudzviet pilsētā joprojām izvēlas pārvietoties pa ietvi, nopietni apdraudot gājēju drošību," skaidro aktīvists.

Viņa ieskatā, efektīvākais risinājums konfliktsituāciju, negadījumu novēršanai un satiksmes drošības paaugstināšanai ir Rīgas satiksmes infrastruktūras pilnveidošana, ņemot vērā gan pilsētas attīstības stratēģiju, gan pilsētnieku pārvietošanās paradumu maiņu.

"Izveidotas nav 2014.gadā un 2015.gadā solītās velojoslas Brīvības, Bruņinieku, Sporta, Stabu, Hanzas, Avotu, A.Upīša, Antonijas, E.Melngalvja, Miera un A.Čaka ielās. Tāpat nav nodrošināta solītā infrastruktūra uz pilsētas tiltiem un pārvadiem, nav izbūvēts veloceļš Turgeņeva ielā, veloceļi "Centrs-Ziepniekkalns", "Imanta-Daugavgrīva" veloceļa posms no Vecmīlgrāvja līdz Vecāķu pludmalei un Dzirnavu ielas velojoslas savienojums ar Skolas ielu," klāsta piketa organizētāji, piebilstot, ka arī aizmirsti esot citi solījumi.

Rīgas domes deputāti tiek aicināti 2019.gada pilsētas budžetā paredzēt pietiekamu līdzekļu apjomu līdz šim nerealizēto un jaunu veloinfrastruktūras projektu īstenošanai vistuvākajā laikā.

Rīgas domē apstiprināja, ka šāds pasākums ir pieteikts un tajā plānotais dalībnieku skaits ir 80.

Pieteikumā norādīts, ka tajā aicināti piedalīties "visi, kam rūp satiksmes infrastruktūras problēmu atrisināšana Rīgā, neatkarīgi no tā, ar kādu transportlīdzekli cilvēki ikdienā pārvietojas."