Saeima vērtēs apjomīgus grozījumus OCTA likumā, kas varētu stāties spēkā jau no 1. janvāra
foto: LETA
Transporta sastrēgums uz Vanšu tilta centra virzienā.
Sabiedrība

Saeima vērtēs apjomīgus grozījumus OCTA likumā, kas varētu stāties spēkā jau no 1. janvāra

LETA

Saeima šodien nodeva izskatīšanai parlamenta komisijās Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums).

Saeima vērtēs apjomīgus grozījumus OCTA likumā, ka...

Likumprojektu vērtēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija.

Ar likuma grozījumiem noteikts jauns regulējums attiecībā uz apdrošināšanas līguma spēkā stāšanos ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā pēc apdrošināšanas līguma noslēgšanas, lai samazinātu to gadījumu skaitu, kad OCTA līgumi stājas spēkā pēc apdrošināšanas sabiedrībai izsniegtās licences apdrošināšanas veikšanai darbības apturēšanas.

Likuma grozījumi arī paredz tirdzniecības uzņēmuma pienākumu noslēgt OCTA līgumus attiecībā uz tirdzniecībā pieņemtiem Latvijā no uzskaites noņemtiem transportlīdzekļiem.

Tāpat regulējuma izmaiņas paredz apdrošinātāju un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja tiesības noteiktās situācijās iesniegt regresa prasības, kā arī izmaiņas paredz, ka turpmāk no OCTA Garantijas fonda netiks segti zagtu transportlīdzekļu nodarītie zaudējumi.

Likuma grozījumi paredz, ka OCTA nebūs jāveic transportlīdzekļa tiesīgajam lietotājam, kas ir darba tiesiskajās vai dienesta attiecībās ar transportlīdzekļa īpašnieku vai transportlīdzekļa līzinga gadījumā - ar transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīto transportlīdzekļa turētāju; transportlīdzekļa īpašniekam, kurš nodevis transportlīdzekli līzingā citai personai.

Tāpat izmaiņas regulējumā paredz, ka apdrošināšanas līgumu varēs izbeigt pirms termiņa, ja apdrošinātājam būs anulēta licence OCTA veikšanai, ja uzsākta apdrošinātāja likvidācija vai arī gadījumā, ja transportlīdzeklim mainās identifikācijas numurs.

Likumā arī tiek konkretizēs, ka netiek atlīdzināti zaudējumi, kuri nodarīti ar transportlīdzekli, kas izmantots terora akta veikšanai. FM skaidroja, ka terorisma jautājums saistībā ar transportlīdzekļiem un to apdrošināšanu pēdējos gados kļuvis arvien aktuālāks visā Eiropas Savienībā. Latvijā spēkā esošajā vispārīgajā regulējumā, kas nosaka apdrošināšanas līguma saturu, terorisms kā izņēmums tieši nav norādīts. Līdz ar to OCTA likumā terorisms paredzēts kā izņēmums, kas nav ietverts OCTA segumā.

Ar likumprojektu paredzēts OCTA likumā veikt grozījumus, lai izslēgtu novecojošu terminu lietojumu.

FM skaidroja, ka likumprojekta mērķis ir pilnveidot un papildināt spēkā esošā OCTA likuma likuma normas, jo piedāvātie risinājumi novērsīs praksē konstatētās nepilnības un ieviesīs uzlabojumus ceļu satiksmes negadījumā (CSNg) cietušo personu, apdrošinājumu ņēmēju un autovadītāju interesēs, kā arī ieviesīs jaunus apdrošinātāja atbildības limitus personai un mantai nodarīto zaudējumu atlīdzināšanai.

Plānots, ka izmaiņas stāsies spēkā 2019.gada 1.janvārī.