LTV pārstāvis stāsta par televīzijas grūtajiem laikiem
foto: Ieva Čīka/LETA
Latvijas Televīzijas valdes loceklis programmas attīstības jautājumos Sergejs Ņesterovs.
Sabiedrība

LTV pārstāvis stāsta par televīzijas grūtajiem laikiem

Jauns.lv / LETA

Digitālā satura veidošana sociālo mediju platformām ir viens no nākotnes nozīmīgākajiem attīstības virzieniem, jo mainīt auditoriju mediju lietošanas paradumus un likt tām pievērsties lineārās televīzijas patēriņam nav iespējams, sacīja Latvijas Televīzijas valdes loceklis programmu attīstības jautājumos Sergejs Ņesterovs.

LTV pārstāvis stāsta par televīzijas grūtajiem lai...

Viņš sacīja, ka lineārās televīzijas nozares situācija Latvijā nav iepriecinoša. "Krītas gan skatīšanās apjoms, gan lielo kanālu skatīšanās laiks. Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) dati rāda, ka Latvijā ir viens no straujākajiem televīzijas skatīšanās laika kritumiem Eiropā. Kamēr Eiropas Savienības vidējais rādītājs 2017.gadā bija trīs stundas un 38 minūtes, Latvijā tas bija vien divas stundas un 57 minūtes," atzīmēja Ņesterovs.

Vienlaikus Ņesterovs uzsvēra, ka līdz ar lineārās televīzijas popularitātes kritumu, pieaug televīzijas satura patēriņš interneta vidē. ""TNS Digital 2018" pētījuma dati norāda, ka katru dienu internetā televīzijas raidījumus, filmas vai citu video saturu skatās 48,4% Latvijas iedzīvotāju. Arī dati par Latvijas Televīzijas lielāko notikumu tiešraidēm internetā rāda, ka arvien lielākai daļai skatītāju internets kļūst par galveno televīzijas satura skatīšanās platformu," norādīja Ņesterovs.

Latvijas Televīzijas valdes loceklis sacīja, ka šī gada pirmajos septiņos mēnešos vērojams arī sociālo mediju platformu ietekmes pieaugums, kas jaunas pieejas auditorijas sasniegšanā liek meklēt arī televīzijām. "Patlaban Latvijas Televīzijas 15 "Facebook" konti mēnesī kopā sasniedz vairāk nekā piecus miljonus lietotāju, bet "Youtube" kontu mēneša skatījumu skaits ir nedaudz zem diviem miljoniem," atzina Ņesterovs.

Kā ziņots, Latvijas Televīzija pagājušajā gadā strādāja ar 18,322 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,7% vairāk nekā 2016.gadā, bet tās zaudējumi pieauga līdz 233 056 eiro.

Latvijas Televīzija dibināta 1992.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 4,837 miljoni eiro. Latvijas Televīzijas vienīgais īpašnieks ir Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome.