foto: Jauns.lv
"Varbūt neatceraties, ka ņēmāt?" Ātro kredītu firma ar pavēlēm atdot parādus tiranizē Kārli, kurš nekad kredītus nav ņēmis
Uzņēmumā sacīja, ka Kārlis brīdinājumus par parādiem saņēmis kļūdas dēļ. Vienlaikus tur gan neatklāja, vai īsziņas ir sasniegušas patieso kredītu ņēmēju.
Sabiedrība
2018. gada 7. jūnijs, 06:11

"Varbūt neatceraties, ka ņēmāt?" Ātro kredītu firma ar pavēlēm atdot parādus tiranizē Kārli, kurš nekad kredītus nav ņēmis

Jauns.lv

Tviterī uzņēmējs Kārlis ziņo par pagalam nepatīkamu situāciju, kurā nonācis ar ātro kredītu aizdevējiem. Viņš pats naudu šādā veidā nav aizņēmies, taču piepeši sācis saņemt brīdinājuma īsziņas, kurās atgādināts par nepieciešamību atmaksāt parādus. Kārlis atklāj, ka tā tas turpinājies vairākas nedēļas, un viņam nav skaidrs, kā aizdevēji tikuši pie viņa kontaktinformācijas.

“Izrādās, lai sāktu saņemt draudu īsziņas no kaktu kredītu firmām, nav nemaz jāņem kredīts,” mikroblogošanas vietnē raksta Kārlis. Viņš arī atklāj, ka, sazvanot konkrētās firmas, kuras atsevišķās īsziņās sevi identificējušas kā “E-lats” un “E-kredīts”, sākumā saņēmis visai mulsinošu jautājumu: “Varbūt neatceraties, ka ņēmāt?”

Neizpratnē par šādu komunikāciju Kārlim pievienojas arī citi tvitera lietotāji:

Saņem brīdinājumus par virkni aizņēmumu

Sarunā ar portālu Jauns.lv Kārlis izstāsta, ka viss sācies ar īsziņām, kurās vēstīts par kavējumiem ar vairāku aizdevumu atmaksu. Sākumā viņš šīs ziņas ignorējis, jo ir pilnībā pārliecināts, ka ne reizi mūžā nav aizņēmies naudu šādā veidā. “Interesanti bija tas, ka īsziņas nāca, taču atgriezeniskās saiknes nebija – netika dots ne e-pasts, ne telefona numurs, uz kuru varētu piezvanīt un saprast, kas tad īsti notiek. Kopumā bija daudz īsziņu par virkni aizņēmumu - kādus piecus, sešus saskaitīju,” atklāj Kārlis.

Uzņēmējs stāsta, ka brīdinājumi un atgādinājumi telefonā atkārtoti parādījušies aptuveni divu līdz trīs nedēļu garumā. Pirmās sāka pienākt jau pulksten desmitos no rīta. “Pēc kāda laika izdevās sazvanīt šīs kompānijas, taču nekādu ievērojamu pretimnākšanu nesagaidīju. Tās gluži vienkārši piespēlēja šo problēmu viena otrai. Beigās tā arī nesapratu, kādēļ es biju šādu īsziņu adresāts,” stāsta Kārlis.

Īsziņu sūtīšana pierimusi vien tad, kad uz viņa ierakstiem tviterī beidzot reaģējis kompānijas “E-lats” konts, vaicājot, vai Kārlis ir vērsies kādā no viņu filiālēm vai ofisā.

Visticamāk, notikusi pārrakstīšanās

“Tomēr nesaprotu, kā var rasties šāds pārpratums. Bankas, piemēram, parasti cītīgi pārbauda visu informāciju,” piebilst Kārlis.

Lai viestu skaidrību par to, kas tieši atgadījies Kārļa aprakstītajā situācijā, Jauns.lv sazinājās ar “E-latu”. Kompānijas pārstāve Sandra Tetere informēja, ka telefona numurs, uz kuru nākušas konkrētās īsziņas, ir apzināts, un kļūdainā komunikācija novērsta. “Šī kļūda, visticamāk, notikusi aiz pārrakstīšanās. Iespējams, klients vai darbinieks neprecīzi pierakstīja telefona numuru,” skaidroja Tetere. Uzņēmumā gan neatklāja, vai cilvēks, kurš patiešām ir ņēmis visus šos kredītos, ir arī saņēmis informāciju, ka parādi jāatdod - Tetere neko nezināja par to, kā situācija risināta tālāk.

Veiks uzlabojumus sistēmā

Saskaņā ar uzņēmuma pārstāves teikto ir paredzēts veikt uzlabojumus sistēmas darbībā, lai nākotnē šādi incidenti neatkārtotos. Pēc šo uzlabojumu ieviešanas sekošot uzņēmuma oficiāls paziņojums.

Firmā arīdzan skaidroja, ka kādas personas iespējamu negodprātīgu rīcību, proti, krāpšanas mēģinājumu izslēgt nevarot, taču šāda iespējamība esot ļoti maza.

“Lai saņemtu aizdevumu, konkrētajam klientam, kurš norādījis kontu pārskaitījumam, nepieciešams veikt identifikācijas pārskaitījumu viena centa apmērā. Tādējādi iespējams pārliecināties, ka aizdevums tiek izsniegts īstajai personai,” aizdevuma izsniegšanas procesu skaidro uzņēmuma pārstāve.