foto: LETA
Ogres 1.vidusskolas direktors: skolotāja profesiju nedrīkst nonivelēt līdz 100 stundu kursiem
Ogres 1.vidusskolas direktors Igors Grigorjevs
Tava izglītība
2018. gada 3. maijs, 16:09

Ogres 1.vidusskolas direktors: skolotāja profesiju nedrīkst nonivelēt līdz 100 stundu kursiem

Jauns.lv

"Es noteikti negribētu, lai cilvēki domā, ka nonākšana skolā tagad ir absolūti vienkārša un visiem pieejama – es gribu, es eju, es mācu. Skolotāja profesija ir specifiska, augsti kvalificēta specialitāte. Jābūt loģiskam ceļam, bet to latiņu nedrīkst nolaist pārāk zemu," Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs pauda RīgaTV 24 raidījumā "Nacionālo interešu klubs", komentējot Izglītības un zinātnes ministrijas ieceri ieviest viena gada programmu skolotāja kvalifikācijas iegūšanai. 

IZM Augstākās izglītības, zinātnes un inovāciju departamenta vecākā eksperte Dace Jansone raidījumā skaidroja, ka pašlaik viena no ministrijas prioritātēm ir dot iespēju tiem cilvēkiem, kuri ir uzsākuši studijas kādā citā jomā, ne pedagoģijā, un nolēmuši, ka tomēr vēlas strādāt skolā. 

"Mūsu sistēmiskais piedāvājums ir īsa viena gada programma skolotāja profesionālās kvalifikācijas iegūšanai. Tātad cilvēkam jau ir ekspertīze savā jomā, caur kuru viņš var mācīt noteiktus priekšmetus, un tad ir nepieciešama šī te kvalifikācija. Sistēmai ir jābūt elastīgai un atvērtai," norādīja Jansone.

Grigrojevs atzina, ka skolotājus sagatavot var visai īsā laikā, tomēr fokusam jābūt uz kvalitāti, nevis stundu skaitu: "To var izdarīt gada laikā, tam nav vajadzīgi četri gadi. To var izdarīt īsā laikā, un ir jābūt iespējai nākt skolā, bet skolotāja profesiju nedrīkst nonivelēt līdz 100 stundu kursiem." 

Viņš uzskata, ka cilvēkiem būtu jāsniedz iespēja kļūt par skolotājiem, tomēr ir jābūt arī augstām prasībām. "Ir jābūt ceļiem, kā kļūt par skolotāju, un tiem jābūt loģiskiem, bet ir arī skaidrs, ka prasībām (nevis formālajām prasībām, bet būtiskajām – zināšanām, prasmēm, attieksmei), lai jūs varētu strādāt ar bērniem, ir jābūt augstām," sacīja Grigorjevs.