Bondaram atkal neizdodas panākt komisijas izveidi, kas izvērtētu Rīgas domes sabiedrisko attiecību tēriņus
Rīgas domes deputātam Mārtiņam Bondaram (LA) šodien atkārtoti neizdevās iegūt valdošās koalīcijas atbalstu, lai izveidotu komisiju, kuras uzdevums būtu vērtēt Rīgas domes, nodibinājuma "Riga.lv", Rīgas Tūrisma attīstības biroja un kapitālsabiedrību, kurās Rīgas pašvaldībai pieder kapitāla daļas, sabiedrisko attiecību tēriņu lietderību.
Līdzīgu komisiju deputāts Bondars piedāvāja izveidot jau šī gada 23.marta domes sēdē, taču domes vairākums jautājuma izskatīšanu nemaz neiekļāva dienas kārtībā. 18.aprīlī, kad šo ieceri vētīja Rīgas domes Finanšu un administratīvo lietu komiteja, Bondara ideja tika noraidīta.
Arī šodien deputāts mudināja kolēģus nobalsot par komisijas izveidi, jo tas palīdzētu mazināt "šaubu ēnu, kas pārlaidusies pār domi un tās kapitālsabiedrībām", kā arī sniegtu opozīcijai ilgi kāroto informāciju un ļautu arī sabiedrībai būt informētai par to, kur tiek izlietota viņu nodokļos samaksātā nauda.
Opozicionāri ilgstoši iztaujāja Bondaru, kurš šajā jautājumā uzstājās kā ziņotājs, par to, kādi, viņaprāt, ir iemesli šīs informācijas slēpšanai, kādus skaidrojumus par finanšu izlietojumu viņam izdevies iegūt, ko viņš plāno darīt, ja dome komisiju neizveidos, kā arī uzdeva citus jautājumus.
Bondars atbildēja, ka nevienu skaidrojumu par, piemēram, nodibinājuma "Riga.lv" budžeta pamatojumu no domes Finanšu departamenta vai citām institūcijām viņam iegūt nav izdevies, taču viņš ir saņēmis datus par 2016.gadā veikto revīziju nodibinājumā, taču šie dokumenti esot ierobežotas pieejamības un viņš ar tiem nav iepazinies. Tāpat Bondars pauda gatavību vērsties tiesā, lai tā uzliek par pienākumu domei sniegt viņam interesējošo informāciju.
Kā vēstīja pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica", Rīgas mēra Nila Ušakova (S) popularitātei trīs gados ir iztērēti vismaz astoņi miljoni eiro rīdzinieku naudas. Tas darīts, uzpērkot medijus, nodarbinot partijas "Saskaņa" jaunatni, finansējot "štata piketētājus" un izvēršoties sociālajos tīklos, teikts pētījumā.
Tiek norādīts, ka Ušakova publicitātes mehānismu veido trīs lieli bloki. Pirmais ir dāsni reklāmas līgumi komercmedijiem "Rīgas ziņu" izplatīšanai. Otrais - lojālu nevalstisko organizāciju aktīvistu tīkls, kas gatavi iziet ielās, kad nepieciešams publisks atbalsts. Trešais bloks ir iespaidīgs sociālo mediju tīkls, caur kuru veidot sabiedrisko domu un kritizēt opozīciju.