Lembergs gribētu noņemt jebkurus ierobežojumus aģitācijai, propagandai, mārketingam
foto: LETA
Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Politika

Lembergs gribētu noņemt jebkurus ierobežojumus aģitācijai, propagandai, mārketingam

LETA

Izkontrolēt politisko aģitāciju internetā ir praktiski neiespējami, šodien preses konferencē sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij"), piebilstot, ka "vispār vajag noņemt jebkurus ierobežojumus aģitācijai, propagandai, mārketingam".

Lembergs gribētu noņemt jebkurus ierobežojumus aģi...

Šādu viedokli Lembergs pauda, komentējot ziņas, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) komunicē ar lielāko sociālo tīklu turētājiem jautājumā par partiju reklāmas kampaņām internetā un ka neveiksmīgas sadarbības rezultātā Latvijā varētu būt nepieciešams tiesas spriedums sociālā tīkla "Facebook" bloķēšanai.

Salīdzinājumam Lembergs minēja minerālūdens pudeli, kas atradās uz galda preses konferences telpā, gan piesedzot pudeles etiķeti, lai to nereklamētu. Viņš norādīja, ka nevienam nav aizliegts sociālajā tīklā "Facebook" aicināt citus dzert konkrēto minerālūdeni. Viņaprāt to var darīt arī par politiķiem. "Kāda starpība, par ko aģitē? Vispār vajag noņemt jebkurus ierobežojumus aģitācijai, propagandai, mārketingam. Demokrātiskā valstī tas ir pilnīgs absurds, ka tagad "ķer ārā", kur tad ir tā politiskā aģitācija un kur nav," sacīja Lembergs.

Lai mēģinātu cīnīties ar politisko aģitāciju internetā, būtu jārada "liels aparāts", turpināja pilsētas mērs, piebilstot, ka aptvert internetu un visu izkontrolēt praktiski nav iespējams.

"Jūs to varējāt izdarīt tad, kad bija "Cīņa", "Padomju Jaunatne", "Literatūra un Māksla", "Karogs" un viens televīzijas kanāls. Tagad internets attīstās mežonīgā tempā. Vai jūs izskriesiet cauri un sašķirosiet, kurš vārds ir politiskā aģitācija un kurš nav?" retoriski vaicāja Lembergs.

Ventspils mērs gan atzina, ka KNAB neko nevar pārmest, jo birojs tikai pilda likuma prasības, bet "paši parlamentāri iedzinuši šo jautājumu kokā".

Jau ziņots, ka KNAB priekšnieks Jēkabs Straume šonedēļ Saeimas Korupcijas novēršanas apakškomisijā ziņoja par KNAB pagājušā gada darba rezultātiem. Apakškomisija interesējās par KNAB spējām efektīvi kontrolēt partiju reklāmas kampaņas sociālajos tīklos, piemēram, "Facebook". Straume pauda, ka KNAB komunicē ar lielāko sociālo tīklu turētājiem jautājumā par partiju reklāmas kampaņām internetā. Nav izslēgts, ka neveiksmīgas sadarbības rezultātā Latvijā būs nepieciešams tiesas spriedums sociālā tīkla "Facebook" bloķēšanai, uzskata KNAB priekšnieks.

Tāpat ziņots, ka sabiedriskās politikas centra "Providus" pētnieks Valts Kalniņš norādīja, ka viņam nav radusies pārliecība vai birojs spēj efektīvi kontrolēt partiju finansēšanas jautājumus, īpaši, trešo personu naudas plūsmas. Šogad gaidāmas Saeimas vēlēšanas un šāds finansējums var tik izmantots reklāmām sociālajos tīklos.

KNAB jau šogad 8.februārī paziņoja, ka birojs ir spējīgs uzraudzīt politisko aģitāciju sociālajos medijos, tomēr regulējums aģitācijas laikā attiecībā uz ierobežojumiem internetā nav pietiekams un neatbilst mūsdienu interneta attīstības tendencēm.