Šogad slēgs septiņas, bet reorganizēs 25 izglītības iestādes
foto: Evija Trifanova/LETA
Skolēna soma uz skolas krēsla.
Tava izglītība

Šogad slēgs septiņas, bet reorganizēs 25 izglītības iestādes

Kasjauns.lv / LETA

Šogad tiks slēgtas septiņas, bet reorganizētas 25 izglītības iestādes, noskaidroja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Šogad slēgs septiņas, bet reorganizēs 25 izglītība...

Līdz jaunā mācību gada sākumam desmit izglītības iestādes tiks reorganizētas, mainot to īstenoto izglītības pakāpi. Piecas vidusskolas - Lielupes vidusskola, Irlavas vidusskola, Īslīces vidusskola, Uzvaras vidusskola, Staiceles vidusskola - pārtaps par pamatskolām, savukārt vēl piecas pamatskolas - Kārķu pamatskola, Vijciema pamatskola, Asūnes pamatskola, Šķaunes pamatskola un Mežotnes pamatskola - kļūs par sākumskolām.

Līdz vasaras beigām reorganizētas apvienojot tiks septiņas izglītības iestādes. Vienā skolā - V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolā - tiks apvienotas V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija, Kuldīgas pamatskola un Kuldīgas Alternatīvā sākumskola. Dobeles sākumskolā iekļausies Dobeles Kristīgā pamatskola un Dobeles sākumskola, bet Jumpravas pamatskolā tiks apvienota Jumpravas vidusskola un Lielvārdes novada pašvaldības Vispārējās pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš".

Virkne izglītības iestāžu tiks pievienotas citām. Vasarā Daugavpils logopēdiskajai internātpamatskolai - attīstības centram tiks pievienota Daugavpils pilsētas 2.speciālās pirmsskolas izglītības iestāde. Ķeipenes pamatskolai Ogres novadā tiks pievienota Ķeipenes vispārējās pirmsskolas izglītības iestāde "Saulīte", Ogres vispārējās pirmsskolas izglītības iestādei "Cīrulītis" pievienos Ogres vispārējās pirmsskolas izglītības iestādi "Sprīdītis", Viesītes vidusskolai - Rites pamatskolu, Rēzeknes internātpamatskolai-attīstības centram - Rēzeknes pilsētas speciālās pirmsskolas izglītības iestādi "Zvaniņš", bet Dignājas pamatskolai - Dunavas pamatskolu. Tāpat Kalnsētas speciālajai internātpamatskolai tiks pievienota Saldus speciālā pirmsskolas izglītības iestāde "Cerībiņa", savukārt Liepājas speciālajai internātpamatskolai pievienos Liepājas speciālo pirmsskolas izglītības iestādi "Cīrulītis".

Vairākas pašvaldības pieņēmušas lēmumus par atsevišķu izglītības iestāžu likvidāciju. Šī gada augustā beigs pastāvēt Jaunburtnieku pamatskola Kocēnu novadā, jūlija beigās - Gramzdas pamatskola Priekules novadā, augustā - Ilzenes pamatskola Alūksnes novadā, jūlijā - Istras vidusskola Ludzas novadā, jūnijā Sutru sākumskola Līvānu novadā un Apriķu pamatskola Aizputes novadā, bet martā - Oskara Kalpaka Rudbāržu sākumskola Skrundas novadā.

Vienlaikus jaunajā mācību gadā darbu sāks Kalnsētas speciālā internātpamatskola Saldus novadā.

IZM jau saskaņojusi arī Mežgaļu pamatskolas reorganizāciju par sākumskolu, taču šis process notiks 2019.gada

Lai gan iepriekš ticis ziņots par to, ka ar 1.septembri pirmsskolas izglītības iestādi "Taurenītis" Glūdas pagastā plānots pievienot Šķibes pamatskolai, IZM vēl nav saņēmusi informāciju par šādām plānotām pārmaiņām Jelgavas novadā. Tāpat ministrija vēl izskata Tukuma novada pašvaldības lēmumu ar 23.augustu reorganizēt Tukuma internātpamatskolu un Dzirciema internātpamatskolu, tās apvienojot un izveidojot Tukuma novada internātpamatskolu. IZM informēja, ka saskaņošanas procesā ir vēl vairāki pašvaldību lēmumi.

Lēmumu par izglītības iestāžu reorganizāciju, slēgšanu vai dibināšanu pieņem pašvaldība kā izglītības iestādes dibinātāja. Par savu lēmumu pašvaldības informē IZM, iesniedzot nepieciešamos dokumentus un informāciju, lūdzot ministrijai šo lēmumu saskaņot. Atbilstoši noteiktajai kārtībai ministrija saņemto informāciju izvērtē un sniedz atbildi par to, vai saskaņo vai nesaskaņo pašvaldības lēmumu par izglītības iestādes reorganizāciju, slēgšanu vai dibināšanu.

Izskatot jautājumus par pašvaldības lēmuma saskaņošanu, IZM ņem vērā vairākus kritērijus, piemēram, izglītības iestādes darba kvalitāti, skolēnu mācību rezultātus un sekmības dinamiku un izglītības programmu piedāvājumu. Tiek arī izvērtēta izglītības pieejamība - sākumskola (1.-6.klase) iespējami tuvāk bērna dzīvesvietai, transporta nodrošinājums, kā arī izglītības iestādes tīkla attīstības koncepcija novadā (pieejamie finanšu resursi, izglītības iestāžu ēku piepildījums un noslogojums, teritorijas demogrāfiskās tendences, pašvaldības ekonomiskās attīstības potenciāls). Svarīga ir arī iesaistīto pušu (skolēnu, pedagogu, vecāku) informētība un viedoklis, norādīja ministrijā.

Ja pašvaldības atsūtītais lēmums par izglītības iestādes reorganizāciju vai slēgšanu ir nepilnīgs, IZM pieprasa papildu informāciju un iesniegtos dokumentus vērtē atkārtoti. Šādi gadījumi ir bijuši vairākkārt. Pēc nepieciešamo dokumentu iesniegšanas pašvaldības lēmums parasti tiek saskaņots.

IZM vairākkārt ir uzsvērusi, ka tikai matemātiski aprēķini un īslaicīgi ekonomiski ieguvumi nevar kalpot par pamatu lēmumu pieņemšanai likvidēt izglītības iestādi. Skolu tīkla sakārtošana jāskata kopsakarā ar novadu attīstības stratēģiju, norāda ministrija.