Grupas "Metallica" menedžerim derdzas "YouTube" biznesa modelis
Amerikāņu smagās mūzikas grupas "Metallica" menedžeris izteicies, ka populārā video vietne "YouTube" esot "pats nelabais".
Menedžeris Pīters Menšs intervijā raidorganizācijai BBC nopēla vietnes biznesa modeli.
""YouTube" - tas ir pats nelabais. Ja neviens neko nedarīs lietas labā, mums būs nepatikšanas. Viss būs beidzies. Izslēdziet gaismas! Grūti likt cilvēkiem maksāt par to, ko viņi var dabūt par brīvu. Tā ir patērētāju uzvedības ābece," viņš norādīja. Menšs, kurš ir arī grupu "Muse" un "Red Hot Chilli Peppers" menedžeris, sniedza interviju gaidāmajai dokumentālajai filmai "The Business of Music".
"YouTube" autoriem izmaksā atlīdzību no reklāmas ieņēmumiem, kas gūti no viņu darbiem. Menšs norāda, ka šāds biznesa modelis neesot ilgtspējīgs. Tādus straumēšanas pakalpojumus kā "YouTube", "SoundCloud" un "Daily Motion" lieto apmēram 900 miljoni cilvēku. 2015.gadā no straumēšanas gūtie ieņēmumi sasniedza 634 miljonus ASV dolāru (560 miljonus eiro), liecina globālās mūzikas industrijas apvienības IFPI dati. Tikmēr apmēram 68 miljoni cilvēku visā pasaulē izmanto maksas mūzikas straumēšanas pakalpojumus. Ieņēmumi no maksas abonementiem gadā ir apmēram divi miljardi dolāru (1,7 miljardi eiro).
Taču "YouTube" vadītājs Roberts Kincls norāda, ka vainojamas ierakstu kompānijas, kuras nenodod nopelnīto naudu izpildītājiem. "YouTube" norāda, ka līdz šim ierakstu kompānijām izmaksāti apmēram trīs miljardi dolāru (2,6 miljardi eiro). "Tikai aptuveni 20% cilvēku vēlas maksāt par mūziku. "YouTube" palīdz māksliniekiem un ierakstu kompānijām gūt ieņēmumus no atlikušajiem 80%, no kuriem pirms tam nenopelnīja nemaz," uzsvērts "YouTube" paziņojumā.