Grupa krievvalodīgo bērnu vecāku pieprasa Šadurska demisiju
Mazākumtautību bērnu vecāku iniciatīvas "Saglabāsim krievu valodu Latvijas izglītībā" pārstāvji vērsušies pie Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa un Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) ar lūgumu iniciēt izglītības un zinātnes ministra Kārļa Šadurska (V) demisiju.
Kā informēja iniciatīvas pārstāve politiķe Elizabete Krivcova (S), vēstulē Šadurskim tiek pārmesta izvairīšanās no dialoga ar sabiedrību, ignorējot bērnu intereses, pārkāpjot normatīvos aktus un demokrātijas pamatprincipus.
Krivcova atgādināja, ka pagājušajā nedēļā Izglītības un zinātnes ministrijā notika Konsultatīvā padomes mazākumtautību izglītības jautājumos sēde par ministra priekšlikumu pāriet uz mācībām valsts valodā vidusskolas 10.-12.klasē. "Neskatoties uz to, ka padomes nolikums paredz, ka tās darbības mērķis ir atbalstīt dialogu starp izglītības politikas veidotājiem, īstenotājiem un sabiedrību, padomes sēdi tika liegts apmeklēt vairākiem sabiedrības pārstāvjiem," sūdzējusies Krivcova.
"Pēc padomes sēdes sabiedrībai tika izplatīts Izglītības un zinātnes ministrijas paziņojums, ka padome konceptuāli atbalstot piedāvāto reformu, kas pēc vairāku padomes locekļu liecībām neatbilst patiesībai. Pārkāpjot padomes nolikumu, padomes locekļiem netika paziņota sēdes dienas kārtība, nebija iesniegti dokumentu projekti, par atbalstu ministra iecerei nenotika balsošana, kaut arī tā tika pieprasīta no padomes locekļu puses," teikts vēstulē.
Uzskatot ministra rīcību par nepieņemamu, Vējonim un Kučinskim tiek lūgts iniciēt Šadurska demisiju, kā arī "neleģitīmas IZM konsultatīvās padomes atlaišanu un jaunas padomes izveidošanu, atbilstoši demokrātijas principiem un sabiedrības interesēm".
Kā ziņots, Mazākumtautību konsultatīvā padome 10.novembrī ar dažiem iebildumiem konceptuāli atbalstīja virzību uz mācībām latviešu valodā vidusskolu 10.-12.klasē, pēc sēdes žurnālistiem pastāstīja Šadurskis.
Politiķis skaidroja, ka ar partneriem pārrunāts IZM piedāvājums. Padomē aktualizēti vairāki jautājumi, kam IZM būtu jāpievērš īpaša uzmanība, lai pēc iespējas veiksmīgāk ieviestu pārmaiņas. "Padome konceptuāli atbalstīja IZM redzējumu ar atziņu, ka daudz jāstrādā pie detaļām un pie tā, lai sabiedrība saprastu un novērtētu šo modeli," teica Šadurskis.
IZM rosinājusi būtiskas pārmaiņas izglītības pieejā Latvijā, lai pirmo reizi vienotā sistēmā un pēctecīgi visos izglītības posmos pārskatītu mācību saturu un mācīšanas veidu, kādā skolotāji sadarbojoties organizē un vada skolēnu mācīšanos ikdienā. Plānotā pāreja uz mācībām valsts valodā vidusskolas posmā vispārējās izglītības iestādēs veicinās sekmīgu jaunā vispārējās izglītības satura un mācīšanās pieejas ieviešanu, stiprinot valsts valodas lomu Latvijā un vienlaikus nodrošinot mazākumtautību valodu un kultūras saglabāšanu, dažādu tautību Latvijas iedzīvotāju nacionālo kultūru savdabību un attīstību, uzskata IZM.