Arhitekts Princis izdomājis, kā atslogot mūžam sastrēgušos tiltus pār Daugavu
foto: LETA
Transporta sastrēgums uz Vanšu tilta centra virzienā.
Sabiedrība

Arhitekts Princis izdomājis, kā atslogot mūžam sastrēgušos tiltus pār Daugavu

Kasjauns.lv / LETA

Noslogoto tiltu dēļ būtu jādomā par ūdens transporta piedāvājumu Daugavas šķērsošanai, intervijā laikrakstam "Neatkarīgā Rīta Avīze" norāda Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis.

Arhitekts Princis izdomājis, kā atslogot mūžam sas...
foto: LETA
Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis.
Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis.

"Pašreizējā situācijā, kad jaunu tiltu nav, bet esošie ir noslogoti, jāmeklē īstermiņa risinājumi. Prāmju, laivu satiksme var būt ātrākais, elastīgākais veids, kā šķērsot upi. Ūdens transports no viena krasta uz otru, ziemeļos no Vanšu tilta būtu ekonomiski samērā izdevīgs risinājums," domā Princis.

Vienlaikus arhitekts atzīst, ka ūdensmalu izmantošanas iecere, kurā viņš saskata ievērojamu potenciālu, ir iestrēgusi starp vēlmi un nevarēšanu "juridisku kāzusu juceklī", un esot grūti pateikt, kā to atrisināt.

Princis uzskata, ka arī krastmalai pie vecpilsētas jābūt pilsētniekiem vairāk pieejamai. "Pilsētnieki un pilsētas viesi ir piedzīvojuši, ka protam izmantot šo teritoriju, un droši vien varētu to izdarīt intensīvāk," viņš atzīst.

Problēma esot tajā, ka daļa kravas transporta uz ostu kustas pa krastmalu. "Pieņemu, ka var salīdzināt alternatīvas - veidot tuneli krastmalā vai izbūvēt apvedceļu kravas transportam uz ostu, bet par ekonomiski izdevīgāko variantu lai spriež transporta būvju attīstītāji. Es atbalstītu jebkuru no šīm alternatīvām, kas transportu uz ostu novirzītu pa tam ērtāko ceļu, apejot vecpilsētu, un tas ļautu samazināt krastmalas transporta platību," norāda Princis.

Tēmas