"Rīgas satiksme" jaunos tramvajus iepirks lētāk nekā iepriekš
Jaunais tramvaju iepirkums neietekmēs sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā, taču būtiski palielinās pasažieru pārvadājumu kvalitāti – īpaši to pasažieru, kuri ikdienā izmanto tramvajus.
Runā Rīga

"Rīgas satiksme" jaunos tramvajus iepirks lētāk nekā iepriekš

Jauns.lv

Turpinot tramvaju parka atjaunošanu, pašvaldības uzņēmums ”Rīgas satiksme” ir noslēdzis līgumu ar Čehijas kompāniju „Škoda Transportation” par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju piegādi. Jaunie tramvaji tiks iepirkti par zemāku cenu nekā 2008. gadā.

"Rīgas satiksme" jaunos tramvajus iepirks lētāk ne...

Atbilstoši līgumam, kas tika noslēgts starp „Rīgas satiksmi” un izsludinātā konkursa uzvarētāju „Škoda Transportation” 2008. gadā, Rīga ir saņēmusi 26 zemās grīdas tramvajus, no kuriem 20 ir trīs sekciju un 6 – četru sekciju tramvaji. Jaunais iepirkums būs būtiski izdevīgāks nekā 2008. gadā. Ja iepriekš triju sekciju tramvaja “Škoda  15T Riga 2” cena bija 2,8 miljoni eiro, tad tagad tā būs par 5,4% zemāka.

Viena triju sekciju tramvaja “Škoda  15T Riga 2” cena ir 2,7 miljoni eiro, bet viena četru sekciju tramvaja “Škoda  15T Riga 2A” cena ir 3,5 miljoni eiro. Līguma kopējā summa ir 62,591 miljons eiro. Līgums paredz ne tikai 20 zemās grīdas tramvaju iegādi, bet arī ekspluatācijas nodrošināšanai nepieciešamos materiālus un iekārtas.

Jaunais iepirkums ir arī par zemāku cenu nekā citur Eiropā. Piemēram, kompānija “Alstom” piegādā Ile-de-France reģionam 15 “Citadis Dualis” tramvajus par 75 miljoniem eiro (viena tramvaja cena – pieci miljoni eiro), savukārt “Bombardier” piegādā Berlīnei 47 “Fexity” tramvajus par 178 miljoniem eiro (viena tramvaja cena – 3,7 miljoni eiro). Iepirkuma procedūras rezultātā noslēgtā iepirkuma līguma izpilde tiks nodrošināta ar piegādātāja piesaistītu finansējumu. Pirkuma maksas atmaksas termiņš ir 15 gadi no iepirkuma līguma noslēgšanas dienas ar labvēlības periodu – trīs gadi. Procentu likme – 2,7% + 6 EURIBOR.

Pirmie zemās grīdas tramvaji no šīs piegādes Rīgā parādīsies 2017.gada pirmajā pusē, savukārt visu “Škoda 15T Riga” tramvaju piegādei jānotiek līdz 2017. gada beigām. Paredzēts, ka jaunie zemās grīdas tramvaji kursēs 4.tramvaja maršrutā Imantas virzienā.

Jaunais tramvaju iepirkums neietekmēs sabiedriskā transporta biļešu cenas Rīgā, taču būtiski palielinās pasažieru pārvadājumu kvalitāti – īpaši to pasažieru, kuri ikdienā izmanto tramvajus. Visi jaunie zemās grīdas tramvaji tiks aprīkoti ar kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām, kā arī citu aprīkojumu.

Noslēgtais līgums ar kompāniju „Škoda Transportation” paredz, ka uzvarētājam jāsaražo un jāpiegādā 15 trīs sekciju un 5 četru sekciju zemās grīdas tramvaji. Tramvajiem jābūt piemērotiem pasažieriem ar īpašām vajadzībām un ierobežotām pārvietošanās spējām. Tāpat tramvajiem jābūt droši ekspluatējamiem esošajā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūrā bez pārbūvēm. Tramvaju garantijas laiks ir trīs gadi, bet kalpošanas laiks – 30 gadi.

“Rīgas satiksme” atgādina, ka iepirkumam par 20 zemās grīdas tramvaju iegādi pēc iepirkuma procedūras izsludināšanas tika saņemti trīs pieteikumi -  no čehu “Škoda Transportation”, poļu “Stadler Polska” un “Pojazdy Szynove PESA Budkoszcz Spolka”. Savukārt par iepirkuma nolikumu, pirms pieteikuma iesniegšanas, interesi izrādīja 22 potenciālie kandidāti.

Pēc nepieciešamo dokumentu izvērtēšanas atbilstoši iepirkuma procedūrai viens pretendents tika noraidīts kā nolikuma prasībām neatbilstošs, savukārt vēl viens pretendents noteiktajā termiņā neiesniedza savu piedāvājumu un rakstiski apliecināja, ka nav gatavs saražot Rīgai nepieciešamos zemās grīdas tramvajus.

Iepirkums par 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem tika izsludināts pērnā gada septembrī.

Patlaban „Rīgas satiksmei” kopumā ir 189 tramvaji, no kuriem 26 ir ar zemo grīdu. Esošie zemās grīdas tramvaji kursē 6. un 11.tramvaju maršrutos, kuri ir pilnībā pielāgoti zemās grīdas tramvaju kursēšanai Rīgā.


Sadarabībā ar Rīgas pašvaldību

Regīna Zommere / Foto: Ieva Lūka/LETA