Traģēdijām apvītajā Līvbērzes dzelzceļa pārbrauktuvē automātisko barjeru neliks
Dzelzceļa pārbrauktuve Līvbērzē, uz kuras šonedēļ notika vilciena sadursme ar automašīnu, atbilst visām tehniskajām prasībām un nav jāaprīko ar automātisko barjeru, informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz).
Uz LDz pārvaldībā esošās infrastruktūras ir 538 pārbrauktuves, uz 63 no tām ir uzstādītas automātiskās barjeras.
LDz skaidroja, ka pārbrauktuves aprīkojums atkarīgs no pārbrauktuves kategorijas, ko nosaka vilcienu un autotransporta intensitāte, vilcienu atļautais ātrums konkrētajā vietā un sliežu ceļa kategorija. Ņemot vērā Līvbērzes dzelzceļa pārbrauktuves kategoriju, esošais tehniskais aprīkojums atbilst normatīvo aktu prasībām.
Šonedēļ, 15.augustā, pie Līvbērzes uz dzelzceļa pārbrauktuves automašīna sadūrās ar vilcienu. Pēc policijas sniegtās informācijas 1986.gadā dzimis vīrietis ar automašīnu "Mitsubishi L200" šķērsoja pārbrauktuvi pie sarkanā aizliedzošā gaismas signāla luksoforā un nedeva ceļu lokomotīvei, kuras sastāvā bija 51 vagons, kā rezultātā notika sadursme. Sadursmes rezultātā vadītājs nav cietis, bojāts transports, luksofora stabs un betona stabiņš.
Uz Līvbērzes pārbrauktuves 2000.gada 11.martā notika viena no lielākajām dzelzceļa katastrofām Latvijas jaunāko laiku vēsturē. Saskrienoties vilcienam un vieglajai automašīnai, no sliedēm nogāja un aizdegās astoņas cisternas ar dīzeļdegvielu.
Toreiz tika norādīts, ka šī pārbrauktuve nav aprīkota ar aizsargbarjeru, bet vienlaikus arī skaidrots, ka aizsargbarjeru neesamību ne vienmēr var uzskatīt par iemeslu vilcienu un automašīnu sadursmei, jo ir bijuši vairāki gadījumi, kad automašīnas ar vilcieniem saduras arī uz pārbrauktuvēm ar aizsargbarjerām, jo cenšas tās apbraukt.