Zināms, kāpēc Imantā aizdegās zemās grīdas tramvajs
Sabiedrība

Zināms, kāpēc Imantā aizdegās zemās grīdas tramvajs

Kasjauns.lv/LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" tehniskās izmeklēšanas komisija konstatējusi, ka zemās grīdas tramvaja jumta aizdegšanos izraisījis kondensatora defekts, aģentūrai sacīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.

Zināms, kāpēc Imantā aizdegās zemās grīdas tramvaj...

Viņš skaidroja, ka uz zemās grīdas tramvaju jumtiem ir daudz agregātu, kas saistīti ar elektrību. Kondensatora defekta rezultātā izveidojusies atklāta liesma, kas skārusi arī jumta apšuvumus.

Lai tramvajs varētu atgriezties pasažieru pārvadāšanas apritē, tam tuvākajā laikā tiks veikta kondensatora un jumta apšuvumu maiņa. Zaķis sacīja, ka citām tramvaja detaļām un 1.maršruta elektrolīnijai bojājumi nav konstatēti.

Viņš uzsvēra, ka komisija nav konstatējusi ļaunprātīgas bojāšanas pazīmes, kā arī nav pamata uzskatīt, ka līdzīgs defekts varētu skart kādu citu zemās grīdas tramvaju. "Tas ir atsevišķs negadījums, jo septiņu gadu laikā nekas šāds vēl nav atgadījies," teica Zaķis.

Viņš arī norādīja, ka zemās grīdas tramvaju detaļas ir sertificētas un atbilst Eiropas Savienības prasībām. "Bet arī ar visām pārbaudēm, tā tomēr ir tehnika, un negadījumi var notikt," piebilda Zaķis.

Kā ziņots, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" bija izveidojusi tehniskās izmeklēšanas komisiju, lai noskaidrotu zemās grīdas tramvaja jumta aizdegšanas iemeslus pēc 29.jūlijā notikušā negadījuma Rīgā, Bebru ielas un Anniņmuižas bulvāra krustojumā.

"Degšanas apvidus bija visai neliels. Šis ir netipisks gadījums, jo savā pieredzē tramvaja degšanu ar atklātu liesmu neesmu novērojis. Varbūt notika kaut kas saistībā ar elektrību, bet tās ir tikai spekulācijas," iepriekš teica Zaķis, uzsverot, ka komisija trīs līdz četru dienu laikā varētu izskaidrot tramvaja jumta aizdegšanās iemeslus.

Taujāts par tramvajam nepieciešamajiem remontdarbiem, Zaķis skaidroja, ka "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļi tiek apdrošināti pret dažādiem gadījumiem, taču par remontdarbu apmaksu varēšot spriest vien pēc komisijas secinājumiem.

Viņš arī norādīja, ka zemās grīdas tramvaji aktīvu pasažieru pārvadāšanu uzsāka jau 2010.gadā un ražotāja garantija tiem jau ir sen beigusies. "Tāpēc mēs arī paši tos remontējam savā apkopes sistēmā. Tam resursu ir pietiekami," sacīja Zaķis.