2009. gada 19. maijs, 15:27

Rīgā šonedēļ sāks Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību

Jauns.lv

Rīga, 19.maijs, LETA. Rīgā šonedēļ sāks Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību, kas savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un veidos tilta maģistrālos pievedceļus Pārdaugavā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.

Zemgales transporta mezgls ietver jaunas maģistrāles - Jāņa Čakstes gatves - izbūvi no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai, divu līmeņu šķērsojuma izbūvi ar Bauskas ielu, kā arī divu līmeņu šķērsojuma izbūvi ar Ziepniekkalna ielu.

"Būvniecības mērķis ir izveidot drošu, videi draudzīgu un ērtu transporta sistēmu, kas nodrošinās Rīgas pilsētas attīstību, paaugstinot satiksmes drošību, paplašinot un sakārtojot maģistrālo ielu tīklu. Zemgales virziena maģistrālais transporta mezgls savienos Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, novirzot tās tālāk uz Dienvidu tiltu un Austrumu maģistrāli ostas virzienā, tādējādi atslogojot gan pilsētas centra ielas, gan Salu, Akmens un Vanšu tiltu pār Daugavu," skaidroja Satiksmes departamenta Dienvidu tilta pieeju būvniecības direkcijas vadītājs Tālis Laizāns.

Pašlaik piekļūšana Dienvidu tiltam Pārdaugavā tiek organizēta pa pagaidu pievedceļiem, izmantojot jau esošās ielas tā, lai vienlaikus varētu veikt arī Rīgas attīstības plānā paredzēto tilta maģistrālo pievedceļu izbūvi, nepārtraucot satiksmes plūsmu.

Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecības gaitā jaunās maģistrāles jeb Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums tiks izbūvēts divos līmeņos - Bauskas iela būs izbūvēta augšējā līmenī ar diviem rotācijas apļiem. Savukārt Jāņa Čakstes gatve tiks izbūvēta tunelī zem Bauskas ielas. Tādējādi transporta plūsmas organizēšanai nebūs nepieciešami luksofori.

Jaunizbūvējamā Jāņa Čakstes gatve no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai būs 1,6 kilometrus gara un 26 metrus plata ar divām brauktuvēm, sadalošo joslu un apstāšanās joslu.

Divos līmeņos tiks izbūvēts arī Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Tam būs pieci pārvadi ar 18 balstiem, kā arī būs viens gājēju tunelis.

Nākotnē Jāņa Čakstes gatvi plānots turpināt līdz pat Vienības gatvei, izbūvējot papildu estakādes vairāku līmeņu šķērsojumam Ziepniekkalna ielā un izbūvējot vairāku līmeņu šķērsojumu arī tās pieslēgumā Vienības gatvei.

Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla kopējā platība ir 350 456 kvadrātmetri, kas atbilst 86 futbola laukumu platībai. Kopējais izbūvēto ielu garums būs 2,8 kilometri. Ielu, divlīmeņu šķērsojumu brauktuvju, gājēju un velosipēdu ceļu kopējā platība būs 86 516 kvadrātmetri, kas atbilst 21 futbola laukumam. Satiksmes drošībai brauktuves un gājēju ietves paredzēts norobežot ar ceļa un gājēju metāla drošības barjerām, kuru kopējais garums būs gandrīz 11 kilometri. Tāpat paredzēts uzstādīt prettrokšņa sienas 1,2 kilometru garumā.

Satiksmes mezgla izbūves laikā nepieciešams rekonstruēt inženierkomunikācijas kopumā 61 kilometra garumā. Tas ir pielīdzināms attālumam no Rīgas līdz Tukumam. Būvniecības procesā paredzēts izmantot 16 590 kubikmetru betona, 38 355 tonnas dažādu veidu asfaltbetona. Dzelzsbetona konstrukciju būvniecības gaitā plānots izmantot 1943 tonnas tērauda.

Šobrīd ir uzsākti būvdarbu zonas aprīkošanas darbi. Saskaņā ar līgumu starp Rīgas domes Satiksmes departamentu un AS "Dienvidu tilts" jaunā maģistrālā transporta mezgla būvniecība Daugavas kreisajā krastā ir jāpabeidz 2012.gadā.

LETA jau ziņoja, ka Dienvidu tilta 3.kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Rīgas pašvaldība būvniecībai plāno piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu desmit miljonu eiro (7 miljonu latu) apmērā.

Dienvidu tilta celtniecības darbu ģenerāluzņēmējs AS "Dienvidu tilts" pagājušajā gadā strādājis ar 156 748 latu peļņu, kas ir aptuveni četras reizes mazāk nekā 2007.gadā, kad uzņēmuma peļņa sasniedza 677 383 latus, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija.

2006.gadā AS "Dienvidu tilts" zaudējumi bija 45 421 lats.

Kompānijas apgrozījums pērn bija 44 140 063 lati. Salīdzinājumam - 2007.gadā "Dienvidu tilta" apgrozījums bija 44 922 581 lats, bet 2006.gadā - 29 261 086 lati.

Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir AS "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu tilta 1.kārta jeb pats tilts un estakādes pāri Maskavas un Krasta ielai tika atklātas pagājušā gada 17.novembrī.

Patlaban tiek būvēta Dienvidu tilta 2.kārta jeb Slāvu maģistrālā transporta mezgls. Būvniecības gaitā tiks izbūvēts arī trīs līmeņu satiksmes mezgls pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā.

Paredzēts, ka Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecība jāpabeidz 2011.gadā. Tas savienos Dienvidu tiltu ar Austrumu maģistrāli un uzņems galvenās tranzīta plūsmas, sniedzot iespēju ērti apbraukt Rīgas centru un nokļūt ostas virzienā, kā arī veidos izeju uz valsts nozīmes autoceļu "Via Baltica".