2009. gada 19. maijs, 18:36

Eseju konkursā par izglītības nozīmi uzvarējuši piecu skolu audzēkņi

Jauns.lv

Rīga, 19.maijs, LETA. UNESCO starptautiskās nedēļas "Izglītība visiem" eseju konkursā Latvijas skolu jauniešiem par izglītības nozīmi uzvarējuši Ādažu Brīvās Valdorfa skolas, Salaspils 1.vidusskolas, Talsu rajona vakara un neklātienes vidusskolas, Daugavpils Valsts ģimnāzijas un Uzvaras vidusskolas skolēni.

Par to aģentūru LETA informēja UNESCO Latvijas Nacionālajā komisijā.

Uz šīm skolām dosies tulkojumu biroja "Skrivanek Latvia" valodu skolas pasniedzēji, kuriem svešvaloda ir dzimtā valoda, lai runātu par izglītības nozīmi un pasniegtu divu stundu interaktīvu svešvalodas nodarbību.

Konkursā Latvijas skolu 8. līdz 12.klašu jaunieši tika aicināti veidot īpašu eseju grāmatu par lasīt un rakstītprasmes nozīmi skolēnu dzīvē un to sniegtajām iespējām. Eseju konkursam pieteicās 20 Latvijas skolas, un tika saņemtas interesantas esejas un kolorīti iesieti darbi.

Esejās jaunieši rakstījuši, cik vienmuļa un neinteresanta būtu dzīve, ja viņi neprastu lasīt un rakstīt, cik daudz pārpratumu sagaidītu cilvēkus un cik grūti būtu dzīvot šādā pasaulē. Daudzi skolēni rakstījuši ne tikai par dzimtās valodas nozīmi, bet arī uzsvēruši, cik svarīgi ir zināt arī svešvalodas, kas sniedz jaunas un plašas iespējas.

Darbi tika vērtēti sešās kategorijās - pēc satura atbilstības tēmai, skolēna paustās personīgās attieksmes, oriģinalitātes, valodas bagātības, argumentācijas prasmes un eseju grāmatas kopējā noformējuma.