Gerhards: Flika alga sensācija? Skatieties uz pārējiem
"Viena cilvēka alga aviācijas biznesā kļūst par sensāciju, kamēr atalgojums citās nozarēs nevienu nesatrauc," - izbrīnīts ir satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.
Gerhards uzskata, ka to uzņēmumu vadītāju un speciālistu atalgojumam, kas darbojas tirgū ar starptautisku konkurenci, ir jābūt atbilstošam attiecīgajam tirgus līmenim. Tas nodrošinās kompetentu, kvalificētu un konkurētspējīgu speciālistu piesaisti.
"Atalgojums jāvērtē pēc tā, kā maksā līdzīgas kompānijas citur, nevis vadoties no kaut kādiem nepamatotiem standartiem. Manuprāt, "airBaltic" lielais peļņas apjoms un pasažieru pieaugums 6% gadā ir sasniegts, tieši pateicoties tam, ka darbā šajā uzņēmuma ir pieņemti kvalificēti speciālisti. "airBaltic" ir atradis to nišu, kas pat krīzes laikā dod atdevi un dos vēl lielāku atdevi pēc krīzes. Lielas aviokompānijas to nespēja, bet "airBaltic" spēja, un tas priecē," skaidro ministrs.
Lielu uzņēmumu vadītāju algas noteikšana, neņemot vērā tirgus mehānismus pasaulē, ir signāls visai pasaulei, ka Latvija ir devusies aplamā virzienā, uzskata Gerhards.
Jau ziņots, ka AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") prezidenta Bertolta Flika atalgojums pagājušajā gadā sasniedza 240 000 latu. Tādu atalgojumu noteicis SAS prezidents Mats Jansons, slēdzot darba līgumu, un tā ir atbilstoša attiecīga līmeņa vadītājam.
Savukārt valstij daļēji piederošā telekomunikāciju uzņēmuma "Lattelecom" vadītāja Jura Gulbja alga 2008.gadā bijusi 177 200 lati. Viņa kopējie ienākumi šajā gadā pārsnieguši 200 000 latus, liecina Valsts ieņēmumu dienesta elektronisko datu bāzē pieejamā Gulbja valsts amatpersonas deklarācija par 2008.gadu.
"airBaltic" prezidents iepriekš norādīja, ka neredz iemeslu pārmetumiem par algas lielumu, jo teju visi "airBaltic" darbinieki saņemot tādas pašas algas kā pasaulē attiecīga līmeņa speciālisti.
Satiksmes ministrs iesniedzis ziņojumu premjeram Valdim Dombrovskim (JL) par Flika atalgojumu, tomēr konkrētus ierosinājumus atalgojuma samazināšanai dokumenti nesatur.
Satiksmes ministrija informējusi premjeru par "airBaltic" Koplīguma nosacījumiem, kas paredz akcionāru sadarbību, atbildību, pienākumus un tiesības.
"airBaltic" 2008.gadā strādāja ar 27,8 miljonu latu zaudējumiem, savukārt pagājušā gada provizoriskā peļņa bijusi 14 miljoni latu.