„Rīgas satiksme” pazemo pensionārus?
Sabiedrība

„Rīgas satiksme” pazemo pensionārus?

Jauns.lv

Ar nepatīkamu pārsteigumu februāris sākās ne vienam vien pensionāram. Iekāpjot autobusā nācās konstatēt, ka e–talons, kas garantē bezmaksas braucienu, nereģistrējas.

„Rīgas satiksme” pazemo pensionārus?...

Arī kasjauns.lv piezvanīja uz „Rīgas satiksmes” bezmaksas informatīvo tālruni.  Operatore apliecināja: patiešām reizi gadā pensionāriem e–talonam jāatjauno statuss. Lielākai daļai pensionāru e–talons izsniegts martā, tāpēc februārī jāpagūst šis formalitātes nokārtot. Ja pensionārs vēl nav sasniedzis 75 gadu vecumu, tad viņam nepieciešams saņemt izziņu no Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras par to, ka viņš nestrādā algotu darbu, izziņa Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē, vai joprojām dzīvesvieta ir deklarēta Rīgā. Ar šiem dokumentiem, pensijas apliecību, pasi un savu e–talonu pensionāram jādodas uz tuvāko „Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centru un jāatjauno biļetes statuss.

Lai arī mūsdienās elektronikas laikmetā pašvaldības un valsts institūcijas sirmgalvjiem nepieciešamās izziņas varētu pārsūtīt cita citai un bloķēt vien to pensionāru brīvbiļetes, kas atsākuši strādāt vai izdeklarējušies no Rīgas, tomēr tā nenotiek.

Atlikusi savas ikdienas darīšanas, slidenajā laikā Mirdza devās kārtot papīrus. „Vietām ielas ir tik slidenas, ka bridu pa kupenām,” viņa atzīstas. Pēc saspringtā gājiena viņai nācās dzert sirdszāles. Tomēr nervozēt, ka nepagarinātas brīvbiļetes dēļ viņu varētu izsēdināt no satiksmes līdzekļa, kundze savos gados nevar atļauties.

Pensionārs Jānis, kurš vēl nav sasniedzis 75 gadu vecumu un tāpēc izmanto e–talonu ar 50 % atlaidi, ir sašutis par šādu tik birokrātisku sistēmu. Jānis pārvietojas ar spieķi un slidenā laikā īpaši pārdomā vai doties kaut kur tālāk par vietējo veikalu. Došanās pēc izziņām un „Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centru viņam sagādā liekus uztraukumus.