Sabiedrība

34% aptaujāto nezina, kas ir "Live Riga" kampaņa

Jauns.lv

Trešā daļa no aptaujātajiem (34%) atzīst, ka nezina, kas ir ''Live Riga" kampaņa. 17% no tiem, kas par to ir dzirdējuši, uzskata - ''Live Riga" ziemas kampaņa nav veicinājusi tūrisma pieaugumu Rīgā, liecina mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību portāla ''www.7guru.lv'' un pētījumu kompānijas "GfK'' veiktās aptaujas rezultāti.

34% aptaujāto nezina, kas ir "Live Riga" kampaņa...

Tomēr 12 % domā pretēji, uzskatot, ka kampaņa ir tieši ietekmējusi tūristu skaita palielināšanos Rīgā ziemas periodā. Pārējai sabiedrības daļai (37%) nav izveidojies viedoklis par ''Live Riga" kampaņu, biznesa portālu ''Nozare.lv'' informēja aptaujas veicēji.

60% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju tikai varbūt izvēlētos Rīgu kā tūrisma galamērķi, ja būtu citas valsts iedzīvotāji. Savukārt 17% aptaujas dalībnieku ir pārliecināti, ka to apmeklētu, bet 8% uzskata, ka to noteikti neizvēlētos apmeklēt.

Pētījums atklāj, ka 30% aptaujāto iedzīvotāju neatbalsta Rīgas domes iniciatīvu atvēlēt divus miljonus latu Rīgas pilsētas reklamēšanai ārvalstīs, ņemot vērā šī brīža ekonomisko situāciju Latvijā. Šāda Rīgas domes iniciatīva ir vienaldzīga 21% aptaujas dalībnieku, savukārt 22% to atbalsta.

Kopumā Latvijas iedzīvotāji Rīgas domes vadības darbu patlaban vērtē neviennozīmīgi - 34% no aptaujas dalībniekiem nav viedokļa par šo jautājumu, 32% uzskata, ka šī brīža Rīgas domes vadība strādā tāpat kā iepriekšējā, taču 21% domā, ka Nila Ušakova un Aināra Šlesera vadītā Rīgas dome strādā labāk nekā iepriekšējā - Jāņa Birka vadītā Rīgas dome. Dati liecina, ka līdzšinējo Rīgas domes vadību biežāk atbalsta iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 54 gadiem (29%), vīrieši (27%) un cittautieši (41%).

Jau ziņots, ka "Rīgas Tūrisma attīstības birojs" (RTAB) aizvadītā gada novembra beigās uzsāka Rīgas tūrisma veicināšanas mārketinga komunikāciju kampaņu. Reklāmas kampaņas aktīvā fāze turpinājās piecas nedēļas. Ziemas kampaņas ietvaros uz Rīgu kā pievilcīgu galamērķi RTAB aicināja potenciālos ceļotājus no Igaunijas, Krievijas, Lietuvas, Norvēģijas, Somijas, Vācijas un Zviedrijas.

Aptauja tika veikta ar interneta starpniecību, visā Latvijā aptaujājot 1219 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem laika posmā no 4.februāra līdz 5.februārim.

''GfK" ir pasaulē ceturtā lielākā tirgus izpētes kompānija. Centrālajā un Austrumeiropā ''GfK Group'' patlaban ir pārstāvēta 16 valstīs, tai skaitā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

LETA