112

Ādažu lidlaukā cietušais pilots ir lielākais zivju produkcijas ražotāja "Gamma-A" līdzīpašnieks

Jauns.lv

Vakar Ādažu lidlaukā avarējušās lidmašīnas pilots ir Aivars Lejietis - lielākās zivju produkcijas ražotājas SIA "Gamma-A" līdzīpašnieks, biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprināja kompānijā.

Ādažu lidlaukā cietušais pilots ir lielākais zivju...

Kā informēja Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas klīnikā "Gaiļezers", politraumu guvušais Lejietis patlaban ārstējas slimnīcas Reanimācijas un intensīvās terapijas nodaļā. Viņa vispārējo veselības stāvokli ārsti raksturo kā smagu, bet stabilu.

"Gamma-A" kapitāldaļas pieder "Gamma Holdings A.O.I.", kurā Lejietim pieder 64,94% kapitāldaļu. Abiem pārējiem īpašniekiem - Oskaram Jankovskim un Igoram Kušnerčukam - pieder attiecīgi 21,63% un 13,43% "Gamma Holdings A.O.I." kapitāldaļu.

Lai arī Lejietis avārijā ir smagi cietis, "Gamma-A" darbība pagaidām nav ietekmēta. Kā atzina uzņēmuma pārstāve, notikušais uzņēmuma darbību pagaidām nav ietekmējis, jo abi pārējie īpašnieki ir informēti par traģisko negadījumu un ir pārkārtojuši uzņēmuma ikdienas darbu.

Kā atzina "Gamma-A" pārstāve, Lejietim lidošana bijusi hobijs, jo, "ja jau cilvēks nolicis tiesības, tad jau viņam tā lieta patīk".

"Gamma-A" ir starp 14 apbalvotajiem, kas 6.maijā saņēma Zemkopības ministrijas augstāko apbalvojumu - Atzinības rakstu. Savukārt gada sākumā Maskavā notikušajā izstādē "Prodexpo 2010" uzņēmums saņēma Zelta medaļu par izstrādājumu "Šprotes eļļā "Rīgas zelts"".

"Gamma-A" dibināta 1995.gadā, uzņēmumā strādā ap 600 cilvēku. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 26 miljoni latu, ražošanas intensitāte - līdz sešiem miljoniem zivju produkcijas kārbu mēnesī.

"Gamma-A" izgatavo aptuveni 60 dažādus sterilizētus zivju konservu veidus, saražojot aptuveni četrus miljonus konservu kārbu mēnesī.

Konservu izstrādājumi pamatā top no Baltijas jūras izejvielām - brētliņām un reņģēm. Uzņēmums izmanto arī Atlantijas grupas zivis - sardīnes, skumbrijas, kā arī dažādu zivju filejas. Lielākie noieta tirgi uzņēmumam ir Krievijā, Kazahstānā, Uzbekistānā un Krigizstānā.

"Gamma-A" piederošās ostas teritorijā darbojas arī nelielu kuģu remonta bāzes iecirknis.

Jau ziņots, ka vakar vakarā Ādažu novadā, Eimuru pļavās, nogāzusies neliela 2005.gadā izgatavota privātā lidmašīna "Aerospool WT9 Dynamic". Kā aģentūrai LETA teica Ādažu lidlauka direktors un vecākais pilots-instruktors Anatolijs Perekrjostovs, pēc sākotnējās informācijas, lidmašīna "Dynamic" veikusi nosēšanos, taču nav aizlidojusi līdz lidlauka skrejceļam.

Lidaparātā atradies vien pilots, 1963.gadā dzimis vīrietis, kurš pēc kritiena atbrīvots no avarējušā lidaparāta un nodots neatliekamās palīdzības mediķiem. Pilots ir smagā stāvoklī, viņam konstatēta politrauma.

Par notikušo sākts kriminālprocess.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja Aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Ivars Gaveika, pagaidām ir tikai skaidrs tas, ka vakar vakarā Ādažu lidlaukā avarējušās lidmašīnas avārija nav notikusi tehnisku iemelsu dēļ un pilots, acīmredzot, ir kļūdījies.

"Šoreiz tā bijusi cilvēciska kļūda, taču, kas tieši noticis, varēs uzzināt tikai tad, kas būs iespējams runāt ar pilotu, jo kabīnē viņš bija viens pats," atzina Gaveika.

Pašlaik izmeklētāji ir noskaidrojuši, ka lidmašīna zaudējusi augstumu un ar spārnu atsitusies pret zemi. Gaveika uzsver, ka pateikt, kāpēc pilots kļūdījies, patlaban ir grūti, un nevarot apgalvot, ka tas noticis tāpēc, ka atvērās kabīnes durvis un pilots tās vēlējies aizvērt. Galvenais tagad esot runāt ar pilotu.

Incidenta izmeklēšanai esot atvēlēti 12 mēneši, skaidroja Gaveika un norādīja, ka tik īsā laika periodā runāt par konkrētiem iemesliem ir pāragri.

LETA