Miljonāru restorānā ņirgājas par trauku mazgātāju
Sabiedrība

Miljonāru restorānā ņirgājas par trauku mazgātāju

Jauns.lv

Vasaras sākumā atvērtajā Rīgas restorānā „Harry Morgan”, kas pozicionējās kā „pasēdēšanas vieta miljonāriem”, notiek miljonāriem neglaimojošas lietas.

Miljonāru restorānā ņirgājas par trauku mazgātāju...
No Rīgas miljonāru restorānu atlaistā darbiniece stāsta neglaimojošas lietas par tur valdošo kārtību gan virtuvē, gan darba attiecībās.
No Rīgas miljonāru restorānu atlaistā darbiniece stāsta neglaimojošas lietas par tur valdošo kārtību gan virtuvē, gan darba attiecībās.

Nostrādājusi knapi ko divas nedēļas no darba  miljonāram Guntim Rāvim piederošajā restorānā „Harry Morgen” klusajā centrā bija spiesta aiziet Dzintra, kura tajā strādāja gan par apkopēju, gan trauku mazgātāju.

Sveša spaiņa dēļ atlaiž no darba

Viņa uzskata, ka no darba padzīta tādēļ, ka restorāna darbinieki – pārsvara jauni cilvēki, neesot vēlējušies savā komandā redzēt cienījama vecuma cilvēku (Dzintrai ir 62 gadi). Par Dzintru gan ņirgājās, gan viņai lika darīt darba pienākumos neietilpstošus darbus, gan arī nesamaksāja par padarīto darbu.

„2. jūlijā atnācu uz darbu, uzkopu restorāna zāli. Pie bāra redzēju, ka bija nolikts spainis un birste. Domāju, ka bārmeņi paši nolēmuši uzkopt savu darbu vietu. Pabeigusi darbu, devos uz virtuvi, no kurienes mani ārā izsauca gan restorāna direktore, gan šefpavārs, likdams, lai novācu „savu spaini”. Kad paskaidroju, ka tas nav mans un lai to arī paņem tas, kas to tur nolicis, man uzstājīgi tika paskaidrots, ka tas tomēr ir mans un man tas jāaiznes. Apkārt stāvošie oficianti un bārmeņi par situāciju vārda vistiešākajā nozīmē ņirdza. Kad teicu, ka spaini nenesīšu, tad man paziņoja, ka laikam būs no manis jāatvadās uz visiem laikiem,” savu bēdu stāstu kasjauns.lv atklāja Dzintra.

Dzintra skaidro: „Neizturot verdzināšanu, aizgāju. Restorāns savus darbiniekus pusdienās baro ar nemizoti un nemazgāti vārītiem kartupeļiem bez piedevām, klāt piedzerot ūdeni. Samaksa par darbu bija 1,10 lati stundā. Darba apjoms ir ļoti liels, tā ka pat neatliek laika ne paēst, ne piesēst. Izverdzina no 8.30 līdz 23.00,bet lai saņemtu nieka aldziņu, tiek noņemtas stundas, darba likumu neievēro. Algas lapiņas nedod, lai neizsekotu cik nozog.” Dzintra izrēķinājusi, ka viņai par padarīto darbu nav samaksāts vismaz 21 lats.

Pēc aiziešanas no darba viņa Valsts Darba inspekcijā iesniegusi sūdzību par darba devēju. Inspekcija atzinusi, ka restorāns „Harry Morgen” ar Dzintru ir noslēdzis nepilnīgu darba līgumu, piemēram, tajā nav ietverts darba apraksts. Tas, piemēram, darba dēvējam ļāvis Dzintrai virtuvē likt mazgāt ne tikai traukus, bet arī logus.

Dzintra saka, ka nav pārliecināta, vai pats Rāvis zina to, kas notiek viņa restorāna. Tomēr, ja viņš to zina, tad tas godu viņam nedara.

Slavenā vistas zupa ir buljons

Dzintra pastāstīja arī par „Harry Morgan” virtuves aizkulisēm.

Šogad atklātajā restorānā, kas ir slaveno Londonas ēstūžu ķēdes franšīzes uzņēmums Rīgā gods un lepnums ir vistas zupa, ko „Sunday Times” lasītāji reiz ir atzinuši par „labāko vistas zupu Londonā”. Rīgā gatavotā zupa, pēc Dzintras vārdiem, gan ar izsmalcinātību nevar lepoties.

Viņa stāsta, ka izvārīta vista tiek atkaulota, sagriezta un ielikta bļodiņā. Blakus tai stāv vēl divas bļodiņas - viena ar makaroniem, bet otra ar sagrieztiem dārzeņiem, piemēram, burkāniem. Kad klients pasūta vistas zupu. no katras bļodiņas šķīvī tiek ielikti mazliet produkti no katras bļodiņas, kuri tiek pārlieti ar buljonu. Un zupa gatava. Tādājādi šī zupa nemaz netiek vārīta pēc tradicionālām metodēm.

Dzintru arī nesajūsmina liellopu mēles pagatavošanas tehnoloģija. Pirms tās vārīšanas mēli liek nostāvēties sāls jeb marinādes uzlējumā un tad tā tiek vārīta bez garšvielām. Dzintra, kura pirms tam ir strādājusi vēl citos restorānos teic, ka tik paviršu mēles vārīšanu vēl nekur nav redzējusi.

Restorāns: „Dzintra nespēja tikt galā ar darba pienākumiem.”

„Harry Morgan” Rīgas restorāna direktore Anna Rozniece izvērtušos skandālu kasjauns.lv skaidroja:

„Restorāns „Harry Morgan” ir franšīzes restorāns tīklam Lielbritānijā, un mēs pildām visus franšīzes līgumā strikti atrunātos noteikumus, sākot ar apkalpošanu un beidzot ar receptēm un ēdienu pagatavošanu. Tā kā vēlamies ne tikai veiksmīgi strādāt šajā restorānā, bet arī attīstīt biznesu plašāk Latvijā, ne maltītes kvalitātē,  ne servisa līmenī mēs nedrīkstam pieļaut nekādas atkāpes. Ja mēs nestrādātu visaugstākajā līmenī, mēs vienkārši šo līgumu zaudētu.

Tieši tādēļ mēs nevaram atļauties nodarbināt cilvēkus, kas nespēj iekļauties komandā un nespēj ievērot noteiktos standartus. Mēs cilvēcīgi saprotam, ka prasības darbiniekiem ir augstas un ne katrs tās spēj izturēt, taču tādas tās ir ne vien šeit, bet ikvienā „Harry Morgan” restorānā pasaulē.

Visi Dzintras pārmetumi restorānam visticamāk skaidrojami ar aizvainojumu par to, ka mūsu sadarbība nav izdevusies - pārkāpjot darba līguma nosacījumus, viņa zaudēja darbu restorānā. Viņa kavēja darbu un neieradās darba vietā saskaņā ar darba grafiku. Mūsu sfērā šāda neprecizitāte nav pieļaujama, tāpēc darbiniece neizturēja pārbaudes laiku, un mēs no viņas šķīrāmies.

Par Dzintras lietu notiek izskatīšana Valsts darba inspekcijā un mēs paļaujamies uz šīs kompetentās institūcijas lēmumu, kad tāds tiks izsniegts.”

Elmārs Barkāns