Latvijā - vieni no vispriecīgākajiem pārdevējiem
Klientu apkalpotāji Latvijas tūrisma aģentūrās un veikalos ir atzīti par vissmaidošākajiem. Viņi atklāti izrāda sajūsmu par to, ka veikalā parādījies jauns pircējs.
Amerikāņu socioloģisko pētījumu kompānija „Nextep” izanalizējusi klientu apkalpošanas kultūru 14 pasaules valstīs, galveno uzsvaru liekot uz smaidīšanu.
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kurā valstī veikalu pārdevēji un ceļojumu biroju aģenti apmeklētāju sagaida ar visapburošāko smaidu uz lūpam.
„Nextep” pētījumā ietilpa arī Latvija. Rezultāti ir latviešiem visnotaļ labvēlīgi. Mūsu pakalpojumu sniedzēji ir atzīti par vieniem no vissmaidošākajiem. Patiesais iemesls gan varētu būt nevis patiesa sajūsma par klientu kā cilvēku, bet gan ekonomiskās krīzes uzspiestā vajadzība par katru cenu izdabāt pircējam. Tādējādi smaids, ko saņem pircējs, bieži vien ir mākslīgs. Tomēr tik un tā patīkami...
Visvairāk apkalpojošās sfēras darbinieki smaida Zviedrijā – 87% gadījumos, tai seko Latvija ar 86% un Igaunija ar 84%.
Visdusmīgākie pārdevēji ar akmenscietu seju ir Horvātijā un Pakistānā, kur pārdevējs, jaunu klientu ieraugot, pasmaidīs tikai 34% gadījumos. Trešie visneviesmīlīgākie pārdevēji ir sastopami Krievijā, kur apkalpojošais personāls smaida tikai 65% gadījumu.
Elmārs Barkāns