"airBaltic" sašutusi par Igaunijas medijos pausto informāciju
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags paudis sašutumu, ka lidsabiedrība kļuvusi par mērķi dažādiem mediju apgalvojumiem Igaunijā, jo sevišķi tāpēc, ka vairāki šie apgalvojumi bijuši neprecīzi, vēsta BBN.
Vanags intervijā BBN norāda, ka jo sevišķi ir vīlies par neprecizitātēm ziņu programmā, kuru 14.oktobrī pārraidījusi raidorganizācija ERR, kuras darbību finansē Igaunijas nodokļu maksātāji.
Vanags paskaidroja, ka ERR kļūdaini apgalvojusi, ka "airBaltic" gada pārskats nav bijis pieejams sabiedrībai un pat Latvijas valdībai, kas ir aviokompānijas lielākais akcionārs.
"Es esmu vīlies par šiem diviem neprecīzajiem apgalvojumiem. Jums ir nepieciešams tikai "Google", lai atrastu šo pārskatu, kuru apstiprinājuši gan privātie, gan valsts akcionāri. Es domāju, ka nodokļu maksātāji par savu naudu ir pelnījuši saņemt labāku pakalpojumu," sacīja Vanags.
Viņš arī atsaucās uz ERR pausto informāciju, ka "airBaltic" šogad slēgusi 22 maršrutus un samazinājusi lidojumu skaitu vēl 15 maršrutos. Vanags norādīja, ka salīdzinājumā ar pagājušā gada ziemu lidsabiedrība pievienojusi 11 jaunus maršrutus.
"Mēs piedāvāsim gandrīz par 10% vairāk lidojumu nekā pagājušajā ziemā un palielināsim lidojumu skaitu vairāk nekā desmit maršrutos," uzsvēra Vanags.
Bijušais Igaunijas aviokompānijas "Estonian Air" vadītājs Erki Urva tajā pašā ziņu programmā sacīja, ka "airBaltic" sagaida ārkārtīgi smaga finansiālā situācija un gaidāmā ziema aviokompānijai būs izšķiroša.
Taču Vanags norādīja, ka jebkurai lidsabiedrībai, kura strauji paplašinās, veidojas ievērojams parādsaistību slogs.
"Šī ir daļa no mūsu darbības, mūsu augstais parādsaistību slogs ir dabiska mūsu biznesa daļa," skaidroja "airBaltic" preses pārstāvis.
Saskaņā ar Vanaga teikto "airBaltic" šogad investējusi 200 miljonus dolāru (101,2 miljonus latu) jaunu lidaparātu iegādei un nākamo trīs gadu laikā plāno atjaunot visu lidmašīnu parku, iztērējot 1,5 miljardus dolāru (759 miljonus latu). Runājot par kapitāla avotu, Vanags sacīja, ka tas tiktu iegūts naudas tirgos.
Viņš uzsvēra, ka gadījumā, ja Urva būtu lasījis starptautiskos preses izdevumus, tad zinātu, ka "airBaltic" ir veiksmes stāsts.
Vanags arī piedāvāja Urvam bezmaksas lidojumu uz Rīgu, lai apspriestu aviokompānijas pašreizējo situāciju.
Urva pagājušajā nedēļā ziņu programmai ETV sniegtajā intervijā apgalvoja, ka "airBaltic" ir ieguldījusi ievērojamas pūles, lai slēptu tās patieso finanšu stāvokli.
"Ja situācija ir kritiska lidsabiedrībai, tad tā ir kritiska arī Latvijas valstij," sacīja Urva, piebilstot, ka ""airBaltic" ir jāatmaksā no [Ziemeļvalstu lidsabiedrības] SAS aizņemtie 500 miljoni Zviedrijas kronu (37,9 miljoni latu). To ir visai grūti izdarīt ikdienas biznesā. Ja īstermiņa saistības ir divreiz lielākas par likvīdiem aktīviem, tad situācijai ir visai drūma."
LETA