Liepājā šogad 780 bērniem vecāki strādā ārzemēs
Sabiedrība

Liepājā šogad 780 bērniem vecāki strādā ārzemēs

Jauns.lv

Liepājā šogad 780 bērniem, kuri apmeklē pirmsskolas izglītības iestādes un skolas, kāds no vecākiem vai abi strādā ārzemēs. Bērnu skaits, kuriem vecāki devušies strādāt uz ārzemēm, pieaug.

Liepājā šogad 780 bērniem vecāki strādā ārzemēs...

­

2007.gadā 416 bērniem kāds no vecākiem bija devies peļņā uz ārzemēm, 2008.gadā - 430, bet 2009.gadā - jau 591, pavēstīja Liepājas Izglītības pārvaldes speciāliste bērnu tiesību jautājumos Dace Liņķe.

No 780 bērniem, kuriem šogad viens vai abi vecāki pelna iztiku ārvalstīs, 579 mācās skolās, bet 201 apmeklē bērnudārzu.

489 bērniem ārzemēs strādā tēvs, 237 - mātes, bet 64 - iztiku ārvalstīs pelna abi vecāki. Ar šo bērnu audzināšanu nodarbojas vecvecāki un citi pieaugušie. Tomēr ar deviņu bērnu audzināšanu šogad nenodarbojas neviens, informēja Liepājas Izglītības pārvaldes speciāliste bērnu tiesību jautājumos.

Jau piekto gadu, sākot mācību gadu, Liepājas pilsētas vispārizglītojošās skolās un pirmsskolas mācību iestādēs veikta arī klases audzinātāju un bērnudārza audzinātāju aptauja, lai konstatētu, cik bērniem līdz 18 gadiem kāds no vecākiem vai abi vecāki atrodas vai strādā ārpus Latvijas robežām.

Liņķe norādīja, ka aptauja ir nepieciešama, jo aizvien biežāk skolas un pirmsskolas mācību iestādes saskaras ar problēmu situācijām, kas prasa atbildību no vecākiem, bet viņu nav. Nereti ar bērna audzināšanu vecāku prombūtnes laikā nodarbojas vecvecāki, kuri nespēj tikt galā ar mazbērniem. Nereti bērni ir atstāti arī svešu cilvēku uzraudzībā. Vecāku atstātie bērni bieži ir problēmu bērni skolās, bērnudārzos.

Pirmsskolas mācību iestādes saskaras ar nepārvaramām uzvedības problēmām, skolās mācības tiek pamestas novārtā, kavētas stundas, bērniem ir uzvedības problēmas, norādīja Liepājas Izglītības pārvaldes speciāliste bērnu tiesību jautājumos. Viņa uzsvēra, ka vecāku prombūtne gandrīz vienmēr rada psiholoģiskas problēmas bērnos neatkarīgi no viņu vecuma.

Pētījums ir nepieciešams, lai konstatētu kopainu pilsētā un katrā konkrētā mācību iestādē, kā arī lai izvērtētu tendences sabiedrībā. Tas arī palīdzētu šīm iestādēm strādāt ar vecākiem, sniegt nepieciešamās zināšanas, kas notiek ar bērniem, ja vecāki ir spiesti ilgstoši atrasties prombūtnē.

BNS/Foto:LETA

­