Par ko visvairāk sūdzas Latvijas patērētājs?
Latvijas patērētājs visvairāk ir neapmierināts ar apavu kvalitāti, aviokompāniju darbu un kreditēšanas līgumu nosacījumiem, liecina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) informācija.
Šī gada pirmajos deviņos mēnešos PTAC saņēmis 1959 patērētāju sūdzības un pretenzijas.
Par līguma noteikumiem neatbilstošām jeb nekvalitatīvām precēm saņemtas 489 sūdzības, visvairāk par apaviem. Tiem seko elektropreces un mobilie telefoni.
* par apaviem saņemtas 27 % (127) sūdzības no visu iesniegto skaita;
* par elektroprecēm – 17 % (81);
* par mobilajiem tālruņiem – 14% (65);
* par tekstilizstrādājumiem – 5% (24);
* par mēbelēm - 4% (21);
* par dzīvokļiem un mājām – 2% (11);
* par automašīnām – 2% (8);
* par citām precēm – 29% (132)
Vissliktākie pakalpojumi - aviosatiksme
Par pakalpojumiem kopumā šī gada pirmajos deviņos mēnešos saņemta 631 sūdzība: * par avio pakalpojumiem – 33% (200);
* par elektroniskajiem sakariem – 20% (129);
* par īres un komunālajiem pakalpojumiem – 14% (90);
* par būvniecības pakalpojumiem – 3% (20);
* par distances līgumiem – 3% (19);
* par individuālajiem mēbeļu pasūtījumiem – 2% (14);
* par automašīnu remontu - 2% (10);
* par ķīmisko tīrīšanu – 1 % (6);
* par citiem pakalpojumiem - 19% (123).
Visnetaisnīgākie - kredītlīgumi
Par nenetaisnīgiem līgumiem deviņos mēnešos saņemtas 363 sūdzības. Lauvas tiesa no tām
* par kreditēšanas līgumiem - 52 % (186);
* par elektronisko sakaru pakalpojumu līgumiem – 10% (37);
* par preces vai pakalpojuma iegādes līguma neizpildi – 7 % (26);
* par citu finanšu līgumu slēgšanu – 5% (18);
* par apdrošināšanas līgumiem – 4% (15);
* par apsaimniekošanas līgumiem – 3% (11);
* par nekustamā īpašuma pirkšanu priekšļigumiem – 1% (5);
* par būvniecības pakalpojuma līguma neizpildi saņemta viena sūdzība, bet
* par citiem līgumiem saņemts 17% (61) sūdzību.