Šofera dēlus Satiksmes ministrijā nomaina Lemberga menedžeri
Aivars Lembergs ir atgriezies Satiksmes ministrijā – tā var raksturot pēdējā laikā notiekošo procesu. Ministrijā, kura jau izsenis ir tuva Ventspils mēram, Aināra Šlesera cilvēkus pamazām nomaina Lembergam lojāli ļaudis.
To var spriest pēc personām, kuras ieceltas Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrību valdēs un padomēs. Klasificēti kā „Lemberga menedžeri” šie cilvēki iepriekš pārstāvējuši Ventspils mēra intereses ar tranzītbiznesu saistītajos uzņēmumos. Līdz ar viņu nonākšanu lidostā „Rīga”, „airBaltic” un „Latvijas Dzelzceļā” notikusi laukuma sagatavošana to nonākšanai Lemberga ietekmē, raksta portāls pietiek.com
„Lembergs vienmēr Latvijas tranzītu uzskatījis par savu kabatu. Tagad viņš ir atgriezies, lai to vadītu un kontrolētu,” tā portālam izteicies kāds Ventspils uzņēmējs. Kā jau noprotams, kadru nomaiņa notikusi ar satiksmes ministra Ulda Auguļa rokām. Pagaidām „Vienotība” vēro šo procesu ar sakostiem zobiem, taču līdz ko sekos konkrēti lēmumi, „Vienotība” aicinās Auguli tos pamatot koalīcijas sadarbības padomē.
Pietiek.com raksta, ka pēdējās nedēļās pie amata lidostas „Rīga” un „Latvijas Dzelzceļa” valdē tikuši divi no Lemberga ietekmes izslīdējušās „Latvijas Kuģniecības” meitas sabiedrību amatos atradušies menedžeri –Verners Lūsis un Edvīns Bērziņš. Amats Latvijas Autoceļu uzturētāja valdē atradies bijušajai Latvijas Kuģniecības padomes loceklei un Ventspils naftas valdes priekšsēdētājai Olgai Pētersonei. Lidsabiedrības airBaltic padomē nonākusi Lemberga bērniem daļēji piederoša uzņēmuma juriste Santa Glāzniece.
„Viņi 100% ir Lemberga cilvēki,” nosauktos raksturo kāds ar Ventspils tranzītbiznesu saistīts avots, lietojot apzīmējumu - „Lemberga menedžeri”. Verners Lūsis un Edvīns Bērziņš, kuri abi ir trīsdesmitgadnieki, tiek raksturoti kā cilvēki, kuri laikus sapratuši, „kurš būs uzvarētājs Ventspils tranzīta karā”, un izlēmuši - karjeras labā ir izdevīgi būt Lemberga nometnē.
Lidostas Rīga valdē ieceltais Verners Lūsis, kurš Rīgas Tehniskās universitātes Ventspils filiālē studējis biznesa vadību, sākotnēji neesot uzskatīts par Lemberga cilvēku, bet ātri esot sapratis, ka būt Ventspils mēra pusē nozīmē karjeras iespējas. „Verners ir ļoti pašpārliecināta persona, viņš arī zina, kura puse ir stiprāka, kuru izvēlēties karjeras labā. Es nedomāju, ka viņš ir liels speciālists lidostas jautājumos, vienkārši „savam cilvēkam” vajadzēja labu darbu, un Lembergs „savus cilvēkus” nepamet,” saka kāds Ventspils uzņēmējs, kurš personiski pazīst Lūsi.
Par Edvīna Bērziņa, kurš janvārī iecelts Latvijas Dzelzceļa valdē, pārstāvēto Latvijas Kuģniecības meitas sabiedrību LASCO investment ir bijušas aizdomas, ka tā tikusi izmantota darījumos, kuru patiesais mērķis bijusi naudas izpumpēšana no Kuģniecības. Tagad, kad Lembergs kontroli pār Latvijas Kuģniecību ir zaudējis, izskan minējumi, ka no kompānijas atstāta tikai čaula. „Kuģniecību Lembergs ir zaudējis un tagad iekārto savus cilvēkus amatos caur Satiksmes ministriju,” uz pēdējo nedēļu notikumiem norāda kāds zinātājs.
Edvīns Bērziņš vēl aizvien ir Latvijas Kuģniecības meitasuzņēmuma SIA LASCO nekustamie īpašumi vienīgais valdes loceklis. Šī firma, kas nodarbojas ar LK nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, saskaņā ar Lursoft informāciju, kontrolē SIA LASCO investment. Tā 2010. gada sākumā par 85 000 eiro pārdeva visas tai piederošās kapitāldaļas firmā Mediju nams, kas izdeva tādus preses izdevumus kā Neatkarīgā Rīta Avīze un citus. Šī summa bija vairāk nekā desmit reižu mazāka par to, kuru LASCO investment aptuveni gadu iepriekš pati bija samaksājusi par Mediju namu, raksta pietiek.com.
Savukārt juriste Santa Glāzniece lidsabiedrības airBaltic padomē nokļuva no ar Lembergu saistītā uzņēmuma LSF Holdings, kurā 50% pieder Ventspils mēra bērniem Anrijam un Līgai. Tajā Glāzniece kā juriste strādāja no 2006. gada. Satiksmes ministrija viņas izraudzīšanos šim amatam oficiāli pamatoja ar lielo pieredzi juridiskajā jomā, kas nodrošināšot juridisko jautājumu risināšanu, „lai efektīvi aizstāvētu valsts kā vairākuma akcionāra intereses”.