Dārgāki kļuvuši saldumi, kafija un piens; pieaugs tējas un zivju cena
Pēc iepirkuma cenu pieauguma pārtikas veikalos cenas pieaugušas saldumiem, kafijai, pienam un piena produktiem, turpmāk gaidāms cenu pieaugums tējām un zivju produktiem.
Janvārī piegādātāji ir cēluši iepirkumu cenas vairākām preču grupām. "Vidēji par 10% iepirkuma cenas vairāki piegādātāji paaugstināja vairāk nekā 130 piena produktiem," stāstīja SIA "Rimi Latvia" vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere.
Pēc Valneres teiktā, piegādātāji paaugstinājuši arī kafijas, cukura, alus, kakao, šokolādes izstrādājumu, konfekšu, riekstu, žāvētu augļu un medus iepirkumu cenas. "Starp iemesliem, ko min visi piegādātāji, kas ceļ iepirkuma cenas, ir izejvielu cenu pieaugums," norādīja Valnere.
Tāpat "Rimi" pārstāve informēja, ka vēl vairāki piegādātāji, piemēram, tējas un zivju, brīdinājuši par iepirkumu cenu pieaugumu turpmāk.
Arī "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš apstiprināja, ka no 1.februāra par cenu pieaugumu četru veidu konfektēm vidēji par 9% paziņojusi "Laima". "Kā pamatojumu cenu pieaugumam uzņēmums nenorāda kakao cenu kāpumu pasaulē, bet gan nodokļu likmju paaugstinājumu," sacīja Andiņš.
Viņš atzina, ka no februāra savu ražojumu cenas paaugstinās arī "Valmieras piens" - vidēji par 4%-5%. Toties cenu samazinājums gaidāms šampūniem un ķermeņa mazgāšanas līdzekļiem - no 1% līdz 12%, vidēji par 5,5%.
Kā ziņots, gan pievienotās vērtības nodokļa likmes pieauguma dēļ, gan produktu izejvielu cenu paaugstināšanās dēļ vairāki Latvijas ražotāji paaugstinājuši savu produktu iepirkuma cenas.