Sabiedrība

Bargajā salā daudziem autovadītājiem problēmas ar auto iedarbināšanu

Jauns.lv

Bargais sals, temperatūrai vietām noslīdot līdz pat mīnus 30 grādiem, šonedēļ daudziem autovadītājiem sagādājis problēmas ar savu spēkratu iedarbināšanu, kamdēļ lūgta arī apdrošinātāju palīdzība.

Bargajā salā daudziem autovadītājiem problēmas ar ...

Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja apdrošināšanas kompānijā "Balta", šonedēļ līdz ar īpaši aukstajiem laika apstākļiem strauji pieaudzis arī pieteikumu skaits, kas saistīts ar klientu problēmām iedarbināt auto.

Problēmas radušās galvenokārt vecāka gadagājuma spēkratiem, kā arī tiem, kas ilgāku laiku nebija lietoti un kuru vadītāji nebija atbilstoši parūpējušies par braucamo sagatavošanu ekspluatācijai ziemas apstākļos.

Nedēļas pirmajā pusē apdrošināšanas sabiedrība saņēmusi pat 40 pieteikumus dienā, kuros cilvēki lūguši palīdzību sava auto iedarbināšanai vai arī kādu citu problēmu novēršanai, kuras bija izraisījis stiprais sals. Aptuveni pusē gadījumu automašīnu nācies evakuēt, lai novērstu radušās problēmas specializētā servisā.

Parasti "Baltas" autopalīdzības dienestā tiek saņemti vien pāris šādi pieteikumi ik dienas, norāda "Baltas" Atlīdzību daļas direktora vietnieks Ingus Savickis.

"Baltas" sadarbības partneris Latvijas Automoto biedrība, kurš nodrošina tehnisko palīdzību uz ceļa KASKO klientiem, atzīst, ka lielākā daļa problēmu, pazeminoties gaisa temperatūrai zem mīnus 20 grādiem, rodas nepietiekami uzlādēta vai jau nolietota akumulatora dēļ. Ja vēl automašīna ir vecāka gadagājuma un tā dzinējam ir vājāka kompresija, dažkārt palīdzēt nevar pat izplatītā "piepīpēšanas" metode, bet vienīgais risinājums ir transportēšana uz servisu.

Ar problēmām saskaras arī tie autovadītāji, kuriem raizes rada sliktas kvalitātes dīzeļdegviela vai kuri brauc reti un kam mēdz gadīties, ka bākā ir palikusi dīzeļdegviela no vasaras. Dīzeļdegvielā, kas neatbilst lietošanai aukstā laikā, temperatūrai pazeminoties, sāk veidoties parafīna kristāli, kas aizsprosto sprauslas un filtrus degvielas padeves sistēmā, kā rezultātā dzinēju iedarbināt nav iespējams. Arī šādos gadījumos var līdzēt tikai transportēšana uz servisu.

Kā citas aktuālākās problēmas, ar ko šajā aukstajā laikā saskaras Latvijas autovadītāji, tiek minēti dažādi automašīnas elektronikas īssavienojumi, ko rada sals, durvju atslēgu aizsalšanu un automātisko ātrumkārbu bojājumus. Tāpat arī problēmas rodas tiem autovadītājiem, kuri neizmanto aukstam laikam piemērotu logu tīrāmo šķidrumu, tādējādi apdraudot savu un arī pārējo satiksmes dalībnieku drošību. Aukstam laikam nepiemērotais logu tīrāmais šķidrums sasalst, un autovadītājs nevar nodrošināt pienācīgu redzamību tumšajā ziemas laikā, radot papildu risku uz ceļa.

Līdz ar aukstā laika iestāšanos šonedēļ dubultojies pieteikumu skaits no autovadītājiem, kuri izmantojuši "Ergo" tehniskās palīdzības dienesta servisu, pastāstīja "Ergo" Latvijā Mārketinga un sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste Inese Kronberga.

Ja parasti tehniskā palīdzība visbiežāk nepieciešama transportēšanas pakalpojumiem, tad pēdējās nedēļas laikā 50% gadījumu saistīti tieši ar auto piestartēšanu. Kopumā pēdējo trīs darba dienu laikā "Ergo" tehniskajā palīdzības dienestā saņemti vairāk nekā 20 pieteikumi. Sala laikā "Ergo" tehniskās palīdzības dienests ir maksimāli noslogots, tomēr ņemot vērā, ka bargais sals tika prognozēts jau iepriekš, dienests spēj apkalpot visus klientu pieteikumus, uzsvēra Kronberga.

"Laikā, kad sals ilgstoši pieturas zem mīnus 15 grādiem, daudz biežāk tiek saņemti klientu zvani un izsaukumi, kad auto nav iespējams piestartēt. Auto piestartēšanas problēmas rodas nolietota akumulatora, ziemai nepiemērotas dīzeļdegvielas vai dzinēju tehniskā stāvokļa dēļ, kā arī tādēļ, ka aizsalušas slēdzenes vai durvis, kuras nav iespējams atvērt. Turklāt nereti arī gadījumos, ja auto izdodas iedarbināt, problēmas rada motora darbība vai atdzisusī pārnesuma kārba, kas nedarbojas," stāstīja "Ergo" Transportlīdzekļu apdrošināšanas un zaudējumu regulēšanas departamenta direktore Lilita Linde.

Ikvienam transportlīdzeklim sala vai citu apstākļu dēļ var rasties tehniskas problēmas, un šādiem gadījumiem "Ergo" kā bonusu saviem klientiem KASKO polisēs ir paredzējis bezmaksas tehniskās palīdzības dienesta pakalpojumus. Daudzi to uztver galvenokārt kā transportlīdzekļa evakuāciju no negadījuma vietas, taču tehniskās palīdzības dienesta pakalpojumu klāsts ir daudz plašāks, jo īpaši barga sala apstākļos, kad arvien vairāk auto īpašnieku problēmu novēršanu uztic profesionālam tehniskās palīdzības dienestam.

Lai izvairītos no tehniskām auto problēmām ziemā, jāpārliecinās par auto akumulatora tehnisko stāvokli - kapacitāti, jālieto atbilstoša kvalitatīva degviela, ziemai piemērots logu mazgāšanas šķidrums, kas nesasalst, jāapstrādā durvju un citas blīves ar silikonu, ja nepieciešams, jāiegādājas šķidrums atslēgu atkausēšanai. Pēc mazgāšanas svarīgi nosusināt auto un gumijas, savukārt automātiskās transmisijas transportlīdzekļiem īpaši jāpadomā par auto uzsildīšanu pirms došanās ceļā, informēja Kronberga.

Autovadītājiem, lai sagatavotos aukstākiem laika apstākļiem, tiek ieteikts regulāri pārbaudīt akumulatora stāvokli, lietot tikai ziemas dīzeļdegvielu un katram gadījumam izmantot speciālas piedevas dīzeļdegvielai, kā arī lietot ārējai temperatūrai atbilstošu logu mazgājamo šķidrumu.

LETA Nozare.lv

Tēmas