Sabiedrība

Vēlas būvēt tiltu, kas savienotu Līgatnes un Pārgaujas novadus

Jauns.lv

Līgatnes un Pārgaujas novada pašvaldības vēlas būvēt tiltu pār Gauju, kas savienotu abus novadus. Ieceres realizācijas pirmajā posmā varētu tikt izstrādāts tilta skiču projekts, astāstīja Līgatnes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Šteins (JL).

Vēlas būvēt tiltu, kas savienotu Līgatnes un Pārga...

Paredzēts, ka tilts varētu atrasties netālu no Līgatnes pārceltuves.

Kā stāsta Šteins, tilts, kas savienotu abus novadus, ir iecere, par kuru blakus esošās pašvaldības runājušas jau pirms septiņiem astoņiem gadiem. Šī iecere iekļauta arī Līgatnes pilsētas teritorijas plānojumā, kas pašlaik tiek izstrādāts no jauna, tādēļ svarīgi ir ideju par tiltu paredzēt stratēģiskajos dokumentos.

Abas pašvaldības iesaistījušās projektā "BalticClimate", kura mērķis ir galvenokārt atbalsta sniegšana mazu un vidēju pilsētu un lauku teritoriju attīstībai visās Baltijas jūras reģiona valstīs. Ar šī projekta finansējumu arī varētu sākt darbu pie izpētes, vides novērtējuma un tilta skiču projekta izstrādes. No projekta starptautiskajiem partneriem gūts atbalsts un aicinājums darbu sākt. Tam nebūtu nepieciešams ne valsts, ne pašvaldības līdzfinansējums.

Šteins uzskata, ka neviens nešaubās par to, ka tilts ir nepieciešams. Plūsma, kas savieno Tallinas un Pleskavas vai Maskavas šoseju, caur Līgatni esot vistuvākā. Tāpat Līgatnei ir senas saites ar Pārgaujas novadu. Šis projekts nav vēlēšanās ignorēt Līgatnes pārceltuvi, gluži otrādi, pašvaldības vadītājs uzskata, ka tilta esamība šajā vietā pārceltuvei pievērstu vēl lielāku uzmanību.

Tiltam izraudzītā vieta, kur jau vēsturiski bijuši vairāki tilti, atrodas apmēram 200 metrus no pārceltuves pie Līgatnes upes ietekas. Pirmais tilts Līgatnē pār Gauju uzcelts 1871. gadā, bet tas nodedzināts. Otrais tilts šajā pašā vietā uzcelts starp Pirmo un Otro pasaules karu. Vēlāk tas uzspridzināts. Pēc tam šajā vietā bijis gājēju tilts, kurš kādos pavasara palos aizskalots. Padomju gados tilts nav atjaunots.

Pārceltuve pār Gauju, kura tagad atrodas Gaujas nacionālā fonda pārziņā, laika apstākļu dēļ vidēji ir slēgta piecus sešus mēnešus gadā. Ir līgatnieši, kuriem mājas atrodas vienā vai otrā upes krastā un ir svarīgi ikdienā nokļūt pāri Gaujai.

Novada domes priekšsēdētājs uzskata, ka tas, vai tilts būs paredzēts tikai kājāmgājējiem vai arī autotransportam un tūristu autobusiem, būs zināms tad, kad beigsies izpēte. Viņa personīgais viedoklis ir, ka šajā vietā tilts smagajai tehnikai nebūtu nepieciešams. Tiltam ir jābūt pietiekami funkcionālam, lai to varētu izmantot riteņbraucēji, kājāmgājēji, ģimenes ar saviem auto un to varētu šķērsot arī tūrisma autobusi. Visticamāk, tas būs neliels tilts, uz kura divvirzienu kustība nebūs iespējama.

LETA