Sektantu cīņas pirms 11. Saeimas vēlēšanām
Gatavojoties ārkārtas Saeimas vēlēšanām, tuvāko nedēļu laikā tiks dibinātas divas „debesu valstības” sludinātāju partijas – 24. jūlijā dienasgaismu ieraudzīs „Brīvība”, bet 6. augustā – Kristīgi sociālā ūnija.
Antisektanti sola enerģisku pretdarbību
Latvijas Totalitāro sektu apkarošanas komiteja „Antisekt” izplatījusi paziņojumu, kurā aicina „nepīties” ar šiem „smadzeņu skalotājiem”:
„Pirmkārt, Ventspils dziedniece Anita Pukaļeva, kura sevi dēvē par Virsmāti, veido partiju „Brīvība”. Otrkārt, politologs Kristians Rozenvalds nolēma dibināt partiju „Kristīgi sociālā ūnija” un uzsāka pārrunas ar Alekseju Ļedjajevu, kas izteica gatavību aktīvi iekļauties šajā projektā. Skaidrs, ka abas partijas tiek radītas dalībai Saeimas ārkārtas vēlēšanās. Nav šaubu, ka sektas vēlētos nodrošināt savai darbībai politisko atbalstu.
Latvijas Totalitāro sektu apkarošanas komiteja uzmanīgi sekos abiem projektiem. Jebkādi iespējamie sektu centieni uzspiest sabiedrībai savu ideoloģiju vai izmantot savās interesēs varas resursus vai budžeta līdzekļus sastapsies ar enerģisku pretdarbību.”
Jāteic, ka gaidāmo vēlēšanu priekšvakarā šo „Antisekt” paziņojumu var uzskatīt par priekšvēlēšanu „manevru”. Jāatgādina, ka viens no „Antisekt” līderiem ir „Par cilvēka tiesībām Latvijā” (PCTVL) aktīvists Viktors Jolkins – Eiroparlamenta deputātes Tatjanas Ždanokas palīgs, kurš 2006. gadā no PCTVL saraksta kandidēja 9. Saeimas vēlēšanās. Jādomā, ka Jolkins savu politisko pārliecību nav mainījis un tagad pret PCTVL konkurentiem, slēpjoties aiz „tradicionālā kristieša” maskas, var īstenot „enerģisku pretdarbību”.
Kristīgā partija kausies ar „mācītāju partiju”
Tomēr konkurences cīņa nu sāksies arī „debesu valstības” solītāju vidē. Ja iepriekšējās gan Saeimas, gan pašvaldību vēlēšanās Alekseja Ļedjajeva vadītā „Jaunā paaudze” ar putām uz lūpām atbalstīja Aināra Šlesera vadīto Latvijas Pirmo partiju, tad tagad viss ir mainījies.
Nu „Jaunā paaudze” ir nolēmusi atbalstīt topošo sabiedrisko attiecību speciālista Kristiāna Rozenvalda projektu – Kristīgi sociālo ūniju, kura tikšot dibināta Vecrīgā 6. augustā, Bībeles svētku laikā. Šos svētkus organizē Latvijas Evaņģēliskā alianse kā tīri reliģiskus svētkus, kuros piedalīsies vairākas protestantiskās baznīcas. Nu iznāk, ka reliģisks pasākums pārvērtīsies par politisku pasākumu.
Var pieņemt, ka šogad Bībeles svētki var izvērsties par lielu politisku strīdu skatuvi, jo kristieši taču sastopami gandrīz visu partiju biedru vidū.
„Jaunās paaudzes” līderis Ļedjajevs jau izteicis atbalstu Kristīgi sociālai ūnijai. Viņš paziņojis, ka ir vīlies pašreizējās partijās un tāpēc jādibina jauns politiskais spēks. Bet vai tāpat domā arī Latvijas baptistu un luterāņu baznīcas, kuru garīdznieki ir Latvijas Pirmās partijas (LPP) aktīvi biedri un kuri arī piedalīsies Bībeles dienas organizēšanā?
Tā nu iznāk, ka baptistiem un luterāņiem gluži vai pret savu gribu jāorganizē Bībeles diena, kuras laikā tiks dibināts konkurējošs politisks spēks šo baznīcu atbalstītajai partijai.
Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes asociētais profesors Ojārs Skudra radio „Baltcom” teica, ka Kristiāns Rozenvalds ar baznīcu sadarbojas „kā uzņēmējs” un viņa dibinātajai partijai neparedz spožu nākotni: „Tas, ka viņš par savu partneri izvēlējies Ļedjajevu ir ļoti dīvaini. Tā (kristīgā) partija, kas jau ir, domāju nāks klajā ar paziņojumu, ka šis (Kristīgi sociālās ūnijas dibināšana) ir mēģinājums šķelt sabiedrību, kas orientējas uz kristīgajām vērtībām, tāpēc šai partijai atbalstu nesagaidīt.”
Virsmāte partiju dibinās pļavā
Vēl dīvainākos apstākļos tiks dibināta partija „Brīvība”. To 24. jūlijā pļavā pie savas mājas Ventspilī dibinās rakstnieka Herberta Dorbes krustmeita, dziedniece Anita (Pukaļeva), kura sevi dēvē par Virsmāti.
Par partijas mērķiem un principiem, ja tādi vispār ir, grūti spriest. Pagaidām Virsmāte internetā ir publiskojusi tikai vairākas uzrunas, kurās vēsta, ka mums ir pienācis laiks „nomainīt sistēmas”, tāpat kā to dara kanalizācijai, „smieties” un tamlīdzīgi. Virsmāte norādījusi: „Partijā „Brīvība” apvienosies cilvēki no tautas, pārsvarā gados jauni kurzemnieki. „Brīvība” būs cita veida partija – tā būs tautas kustība. Mēs nebūsim tie, kuri tautai prasīs miljonus.”
Pēc visa spriežot, „Brīvība” būs viena no tām daudzajām „meža dīvainīšu” dibinātajām partijām, kuras uzrodas īsi pirms vēlēšanām un pēc tam ātri vien izčākst, savācot tikai procenta desmitdaļas elektorāta atbalsta.
Interesanti, ka Virsmātei nav arī savs konkrēts viedoklis par oligarhiem, kaut gan viņas mītnes vieta ir „Lemberga pilsēta”. „Netiesāsim oligarhus, Dievs viņus tiesās,” vien noteic dziedniece Anita. Te jāpiebilst, ka gaidāmajās Saeimas vēlēšanās tieši „oligarhu jautājums” būs galvenais, pēc kura vēlētājs izspriedīs nodot savu balsi vienai vai otrai partijai.
Par dziednieci Anitu, kuru Ventspilī reizēm apmeklē pārdesmit cilvēku dienā, laikraksts „Ventas Balss” raksta:
„Anita sāka praktizēt deviņdesmito gadu beigās, kad saņēma ziņu: „Tev ir jāsāk runāt!” Aizbraukusi uz Pārdaugavu pie daktera Avota, kurš aizvedis ventspilnieci pie dziedniekiem, kas teikuši: „Mēs zinājām, ka jūs nāksiet! Mēs jūs gaidījām, jo mums visiem vajadzīga jaunā enerģija”.”
Pati Virsmāte par savu sūtību teic: „Bet tas, ko tagad gribu pateikt jums visiem, ir šāda – maģijas un buršanas laiki iet uz beigām, šarlatānu un meļu laiks arī iet uz beigām.
Par mani, tāpat kā par citiem, mēdz runāt šo un to, bet, pirmkārt, es neesmu pieclatnieks, lai visiem patiktu, otrkārt, kā tu vari runāt par to, ko nezini un nepazīsti?! Tie ir iedomīgi cilvēki, kas sakās visu zinām – neviens nevar visu zināt!”