Valmieras centrā būvēs jaunu tiltu pār Gauju
Valmieras centrā pār Gauju drīzumā sāks būvēt pagaidu tiltu. Pašreizējais tilts tiks demontēts un vēlāk rekonstruēts. Paredzēts, ka pie jaunā tilta valmierieši tiks nākamā gada beigās.
Latvijas – Lietuvas kopuzņēmums „Viadukts” jau sācis rekonstrukcijas priekšdarbus - iekārtojis būvlaukumu upes kreisajā krastā, kā arī uzsācis pievadceļu izbūvi un ir gatavs jau tuvākajā laikā uzsākt pagaidu tilta būvniecību.
Plānots, ka pagaidu tilts būs no trīs daļām, tiks balstīts uz pāļiem un abos krastos. Tas tiks izbūvēts blakus rekonstruējamam tiltam iepretim Vidzemes Augstskolai. Tiltam būs asfalta segums, divas braukšanas joslas un viena gājēju josla. Satiksme uz pagaidu tilta būs atļauta gan vieglajam transportam, gan sabiedriskajam, izņemot smago transportu.
Tiklīdz pagaidu tilts būs sagatavots izmantošanai, pilsētas centrā tiks slēgts pašreizējais tilts pār Gauju, jo ziemas sezonā notiks tā demontāža līdz pat balstiem. Vienlaikus ziemas mēnešos rūpnīcā tiks gatavoti jaunā tilta elementi, kas tiks montēti nākamā gada vasarā.
Tilta rekonstrukciju plānots pabeigt 13 mēnešu laikā no darbu uzsākšanas.
Gaujas tilta rekonstrukcija varētu būt viens no sarežģītākajiem projektiem, kāds tiks īstenots pilsētā, jo tas atrodas pašā centrā un ir galvenā maģistrāle, kas savieno abas tās daļas. Šo projektu pašvaldība īstenos, piesaistot Eiropas Reģionālā attīstības fonda finansējumu. Paredzēts, ka rekonstrukcijas gaitā tiks pilnībā nomainīta tilta brauktuves konstrukcija. Jaunie trotuāri abās tilta pusēs tiks veidoti 2,5 metrus plati, lai vietas pietiktu arī riteņbraucējiem, bet brauktuve būs astoņus metrus plata.
Tā kā tilta nesošā konstrukcija rekonstrukcijas gaitā netiks mainīta, bet uzlabota, ir ierobežotas iespējas mainīt tilta arhitektonisko veidolu. Tomēr projekta autori piedāvā pārmaiņas veikt, izmantojot rekonstrukcijā oriģinālus apgaismes ķermeņus, tilta margas. No vairākiem arhitekta piedāvātajiem variantiem iepriekš lielāko atbalstu izpelnījās V burta formas apgaismes stabu konstrukcija, kurā stabi izvietoti kā ribojums, tunelis, ar ieliekumu brauktuves virzienā.
Pašreizējā tilta balstus sāka būvēt 1939. gadā, bet 1943. gadā tiltam tika uzlikta metāla pamatne. 1963. gadā tilts tika rekonstruēts, atstājot metāla sijas, bet izbūvējot dzelzsbetona plāksnes koka konstrukciju vietā.