Produktu iegādei Ziemassvētku galdam iedzīvotāji plāno tērēt 20 līdz 30 latus
Lai iegādātos visus nepieciešamos produktus Ziemassvētku galdam, iedzīvotāji šogad plāno tērēt aptuveni 20 līdz 30 latus, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras "TNS Latvia" decembrī veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētku svinēšanas plāniem.
74% Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētku galdā iecerējuši likt dažādus salātus, 63% - saldumus un 61% - piparkūkas. Iecienīti Ziemassvētku galda produkti ir arī svaigi vai konservēti augļi (51%), pīrāgi (49%), citi gaļas izstrādājumi (46%), kā arī gaļas cepetis (40%), dažādas kūkas (38%) un zivis (38%). Pelēkos zirņus Ziemassvētku galdā plāno likt aptuveni 38% aptaujāto, svaigus vai konservētus dārzeņus - 32%, bet riekstus un žāvētus augļus - 17%.
No dzeramajiem Ziemassvētku galdā visbiežāk tiks liktas dažādas sulas (45%), vīns, šampanietis vai vermuts (45%), atspirdzinošie bezalkoholiskie dzērieni (32%), karstvīns (31%), stiprie alkoholiskie dzērieni (19%), kā arī citi alkoholiskie dzērieni (17%).
Jaunieši biežāk nekā gados vecāki iedzīvotāji galdā plāno likt salātus, saldumus, kūkas, piparkūkas, atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, sulas un arī dažādus alkoholiskos dzērienus. Savukārt gados vecāki iedzīvotāji biežāk plāno cept gaļas cepeti, gatavot zivis, pelēkos zirņus un galdā likt svaigus vai konservētus augļus.
Saskaņā ar "TNS Latvia" pētījumu 58% Latvijas iedzīvotāju Ziemassvētkus plāno svinēt 24.decembrī. 8% Ziemassvētkus svinēs pēc Pareizticīgās baznīcas kalendāra - 7.janvārī. Ceturtā daļa iedzīvotāju Ziemassvētkus svinēs gan 24.decembrī, gan 7.janvārī. Savukārt 8% Latvijas iedzīvotāju vispār neplāno svinēt Ziemassvētkus. Starp viņiem vairāk kā puse ir vīriešu, kā arī gandrīz piektā daļa aptaujāto, kuri patlaban ir darba meklējumos.
Vairāk kā puse (68%) to Latvijas iedzīvotāju, kas plāno svinēt Ziemassvētkus, piedalīsies gan svētku ēdienu pagatavošanā, gan arī produktu iegādē. Biežāk par pārtikas iegādi un ēdienu pagatavošanu Ziemassvētku galdam rūpēsies sievietes, kuras vecākas par 55 gadiem, un tie, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem.
"TNS Latvia" patērētāju uzvedības pētījumu eksperte Sigita Kalnakārkle norāda, ka tas, ka jaunieši retāk iegādāsies un gatavos ēdienus svētku galdam, varētu būt apliecinājums tam, ka Ziemassvētki tiks svinēti kopā ar vecākiem ģimenes lokā.
Lai iegādātos nepieciešamos produktus, vidēji tiek plānots apmeklēt trīs tirdzniecības vietas. Vairāk kā puse aptaujāto plāno iepirkties mazumtirdzniecības veikalos "Maxima" (60,8%) un "Rimi" (54%), gandrīz trešdaļa - tirgū (31%), savukārt, apmēram desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju produktus svētku galdam plāno iegādāties veikalos "Top!" (11%), "Iki" (11%) un "Elvi" (11%).
Aptauju tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra "TNS Latvia" veica laikā no 6.decembra līdz 8.decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
LETA