Iedzīvotāju iecienītākā lasāmviela drukātajos medijos ir anekdotes
Iedzīvotāju iecienītākā lasāmviela drukātajos medijos ir anekdotes, jo 40% lasītāju apgalvo, ka preses izdevumos izlasa visas vai gandrīz visas anekdotes, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra "TNS Latvia" veiktais drukātās preses izdevumu auditorijas pētījums "Nacionālais mediju pētījums: Prese".
Anekdotes šī gada rudens sezonā ir viena no "Top 3" lasītākajām sadaļām drukātajā presē dažāda dzimuma, vecuma, tautības un dzīves vietas Latvijas iedzīvotāju vidū, stāsta "TNS Latvia" klientu vadītāja Kristīne Daugule. Visaktīvākie anekdošu lasītāji ir vīrieši, lauku teritorijās dzīvojošie Latvijas iedzīvotāji, iedzīvotāji ar pamata izglītību un iedzīvotāji ar salīdzinoši zemiem personīgajiem ienākumiem (līdz 150 latiem mēnesī).
Otra lasītākā sadaļa laikrakstos un žurnālos ir aktuālie notikumi Latvijā un pasaulē. Šo sadaļu visu vai gandrīz visu izlasa 32% Latvijas iedzīvotāju. Visaktīvāk informācijai drukātajā presē par aktuālajiem notikumiem Latvijā un pasaulē seko cittautieši un vecāka gadagājuma cilvēki (vecumā no 50 līdz 74 gadiem). Trešajā vietā ierindojas raksti par veselību, kurus pilnībā vai gandrīz pilnībā izlasa 31% drukātās preses lasītāju. Raksti par veselību izteikti vairāk interesē sievietes nekā vīriešus, kā arī gados vecākus Latvijas iedzīvotājus (vecumā no 50 līdz 74 gadiem).
Lai arī pēdējā laikā bieži tiek runāts par atšķirībām latviešu un cittautiešu vidū, tomēr "Top 3" lasītākās tēmas gan latviešu, gan cittautiešu vidū ir identiskas - anekdotes, aktuālie notikumi Latvijā un pasaulē, kā arī veselība. Latvieši ir nedaudz aktīvāki anekdošu lasītāji - 42% latviešu izlasa visas vai gandrīz visas anekdotes, cittautiešu vidū tie ir 37%. Savukārt cittautieši aktīvāk nekā latvieši drukātajā presē lasa informāciju par aktuālajiem notikumiem Latvijā un pasaulē. Rakstus par aktuālajiem notikumiem Latvijā un pasaulē pilnībā vai gandrīz pilnībā izlasa 36% cittautiešu un 29% latviešu tautības laikrakstu un žurnālu lasītāju.
Pētījuma rezultāti parāda, ka visbūtiskāk atšķiras tēmas, kas interesē vīriešus un sievietes. Vīriešus izteikti vairāk nekā sievietes interesē raksti par tādām tēmām kā sports, auto, zinātne un jaunās tehnoloģijas, bet lasītākās tēmas sieviešu vidū ir rakti par veselību un receptes ēdienu gatavošanai.
Sievietes drukātos preses izdevumus kopumā lasa aktīvāk nekā vīrieši. Papildus jau iepriekš minētajām tēmām sievietes izteikti aktīvāk lasa arī rakstus par slavenību dzīvi, intervijas ar populāriem cilvēkiem Latvijā un pasaulē, rakstus par attiecībām, horoskopus, krustvārdu mīklas, rakstus par mājokļa un dārza labiekārtošanu, kultūru un izklaidi, modi un skaistumkopšanu, rakstus, kas saistīti ar bērniem un bērnu audzināšanu, kā arī ceļojumu aprakstus.
Atšķirīgas ir arī tēmas, kuras drukātajā presē interesē dažāda vecuma Latvijas iedzīvotājus. Gados jauni cilvēki (vecumā no 20 līdz 29 gadiem) salīdzinoši biežāk lasa horoskopus, rakstus, kas saistīti ar zinātni un jaunajām tehnoloģijām, kā arī sportu. Gados vecāki Latvijas iedzīvotāji (vecumā no 50 līdz 74 gadiem) salīdzinoši aktīvāk lasa drukātos preses izdevumus kopumā, lasītākie raksti šajā vecuma grupā ir par veselības tēmu, kā arī aktuālajiem notikumiem Latvijā un pasaulē un anekdotes. Savukārt iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 49 gadiem visbiežāk lasa anekdotes, receptes ēdienu pagatavošanai, kā arī aktuālos notikumus Latvijā un pasaulē.
Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra "TNS Latvia" preses auditorijas pētījumu "Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2011" veica no 2011.gada 8.augusta līdz 30.oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3050 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
LETA